NSVV leert snel en wint met nul tegen één op bezoek bij ‘s Heer Arendskerke

Vorige week gaf NSVV een nul tegen twee voorsprong onnodig uit handen in de laatste twintig minuten. Deze week bleef NSVV wel bij de les en in de laatste twintig minuten kreeg ‘s Heer Arendskerke geen grote kans meer. Positief was het om te zien dat NSVV over een brede goede selectie beschikt. Ondanks acht geblesseerde selectiespelers was NSVV de bovenliggende partij en de terechte winnaar met af en toe goed voetbal.

In de eerste helft was er direct een grote kans voor Sam Capello van ‘s Heer Arendskerke. Er was veel zon en het tempo lag in het begin laag. Het duurde even voordat NSVV wakker was. Daarna ging NSVV voetballen en werd duidelijk dat NSVV de beter voetballende ploeg was vandaag. Er was een kansje voor Leonard Kramp die het met een halve omhaal probeerde en Levi Vugts die met zijn rug naar het vijandige doel ruimte zocht om uit te kunnen halen. Uiteindelijk kwam NSVV op voorsprong door een vrije trap van Jasper Huisman, die de bal breed legde op de net buiten de zestienmeter vrijstaande Sjoerd Hofstede. Sjoerd schoof de bal laag in de hoek en keeper Eljo Dooge kon de bal nog net uit de hoek houden, maar Leonard Kramp was het attents en kon de bal intikken. NSVV ging goed voetballen. Tweemaal brak NSVV goed door over rechts, maar was er geen goede communicatie met de spelers voor het doel en belandde de terug gelegde bal bij een ‘s Heer Arendskerke verdediger. Een grote kans was er nog voor Jeroen Voshart uit een goede voorzet van Leonard Kramp. Jeroen zijn volley ging net hard over.

De tweede helft waren er eerste twee kansen voor Sjoerd Hofstede. Daarna maakte Jasper Huisman een mooie solo en kon keeper Eljo Dooge net redding bieden. Het was weer Leonard Kramp die altijd in beweging is en hierdoor weer de rebound voor zijn rekening kon nemen. Deze keer lukte het Leonard niet om te scoren. Rond de zeventigste minuut was ‘s Heer Arendskerke tweemaal gevaarlijk. De tweede keer uit een vrije trap over de muur, waarbij NSVV-keeper Jarmo Hartgers zijn ploeg redde door de bal stijlvol uit de hoek te tikken. Daarna kwam NSVV niet meer in de problemen. ‘s Heer Arendskerke probeerde het vuurtje op te stoken. NSVV bleef gedisciplineerd voetballen en ‘s Heer Arendskerke pakte alleen veel gele kaarten. Sjoerd mocht nog tweemaal alleen op de keeper afgaan. De tweede keer kwam de bal via de keeper bij Robin ’t Jong die de bal tegen de binnenkant van de paal schoot.

Met een verdiende overwinning en een eerste clean sheet kon NSVV met een gelukkig hart terug naar Numansdorp reizen. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Oostkapelle/Domburg op het programma. Oostkapelle kennen we nog als de geweldige tegenstander in de thuiswedstrijd van seizoen 2018/2019. De laatste periode gaven ze toen alles uit handen. Inmiddels zijn ze gefuseerd met Domburg. Dit seizoen hebben ze de eerste twee wedstrijden gewonnen, maar de laatste wedstrijd werd thuis verloren van Bruse Boys met 1-2. Net als NSVV hebben ze dus zes punten. Alleen MZC heeft de volle negen punten binnen. Zaak voor NSVV om hierbij aangesloten te blijven en thuis gewoon te winnen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Fabian Korbijn,
Remco van der Stel, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Leonard Kramp,
Jasper Huisman (85e Bas van Eekelen), Levi Vugts (75e Robin ’t Jong)

Ruststand: 0-1

Eindstand: 0-1