NSVV maakt doelpuntenfestijn van wedstrijd tegen WHS

De Numansdorpse formatie had een ontspannen en doelpuntrijke middag en stuurde WHS met een zeven tegen één nederlaag terug naar Sint Annaland. WHS scoorde nog wel snel de gelijkmaker en verprutste een dot van een kans op de aansluitingstreffer. In plaats van de aansluitingstreffer 3-2, scoorde NSVV wel direct daarop de 4-1 en was het verzet van WHS gebroken. Ontspannen tikte NSVV naar een afgetekende overwinning.

In de eerste helft was het even wennen vanwege een paar noodzakelijke omzettingen in de vertrouwde formatie. De eerste kans was dan ook voor WHS spits Jeremy de Witte, maar zijn schot ging over het doel. NSVV-goudhaantje Boyd van Andel was er als de kippen bij toen de bal via de kluts voor zijn voeten kwam. Hij twijfelde niet en legde de bal in het netje. Lang kon NSVV niet genieten van de voorsprong, want Jeremy de Witte kon profiteren van een te korte terugspeelbal uit het NSVV-middenveld naar de keeper. Jeremy de Witte verzilverde dit buitenkansje. NSVV pakte het snel weer op. Peter Jan Cazander speelde NSVV spits Wessel Schouwink vrij en die schoof de bal resoluut langs de WHS-keeper. Weer een paar minuten later mocht Mitchel Louwerens van rechts een vrije trap nemen. Met zijn linker pantoffel stuurde hij de bal naar de linker kruising en de bal ging er schitterend in. Luka Knijff van WHS had de aansluitingstreffer moeten maken. Op wonderbaarlijke wijze ging zijn inzet van de binnenkant van de rechterpaal via een wonderbaarlijke krul net links van de linkerpaal. Direct daarna scoorde NSVV wel. Jasper Huisman stuurde Mitchel Louwerens diep. Mitchel kopte de bal op snelheid langs de laatste verdediger van WHS en via een lobje verschalkte hij de uitgelopen keeper van WHS. Het verzet van WHS was gebroken en met een ruime 4 tegen 1 voorsprong werd de thee gedronken.

In de tweede helft ging NSVV verder waar het gebleven was. Eerst werd er nog een doelpunt afgekeurd van Wessel Schouwink, omdat de bal net over de achterlijn was geweest voor Wessel hem ontving. Al snel kwamen wel de geldige doelpunten. Eerst was er een vrije trap van Jasper Huisman van links, die werd binnen gekopt door Yoeron van der Ree. Direct de volgende aanval was het weer raak. Dit keer was het een voorzet van Mitchel Louwerens, die werd binnen getikt door Jasper Huisman. Boyd van Andel sloot het doelpuntenfestijn af en weer kwam de voorzet van Mitchel Louwerens.

Na de wedstrijd bleek ook Zuidland gewonnen te hebben, dus blijft het verschil tussen koploper NSVV en de nummer twee Zuidland drie punten. De nummer drie Hellevoetsluis moest tegen de nummer vier DBGC en speelde gelijk. Het verschil tussen NSVV en Hellevoetsluis is nu opgelopen tot negen punten. Volgende week speelt NSVV uit tegen MZC’11. Dit is nog de enige uitwedstrijd van een tegenstander uit het linker rijtje. MZC’11 verloor deze week ruim van RCS met 4 tegen 1. NSVV heeft het vaak knap lastig tegen MZC’11 en vorig seizoen heeft NSVV dure punten in de kampioensstrijd/eindstrijd met Oostkapelle/Domburg laten liggen tegen MZC’11. Iedereen zal dus weer scherp moeten zijn om de doelstelling te halen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jerzy van Bergen, Yoeron van der Ree, Jeroen Voshart, Fabian Korbijn,
Peter Jan Cazander (75e Leonard Kramp), Sjoerd Hofstede, Boyd van Andel, Mitchel Louwerens,
Wessel Schouwink (70e Wessel van Haren), Jasper Huisman (75e Simon van Rheeden)

Ruststand: 4-1
Eindstand: 7-1