NSVV maakt voetbalshow van kampioenswedstrijd

Op een afgeladen sportcomplex heeft het publiek genoten van de klasse van de Numansdorpse spelersgroep. GHVV’13 was op het verkeerde moment op de verkeerde plek en werd zoek gespeeld. Negentig minuten lang ging NSVV als een dolle vooruit en liet het geweldige combinaties zien. Naast de negen doelpunten heeft NSVV nog evenzoveel kansen gecreëerd. De wedstrijd was een groot feest. Na de wedstrijd brak het kampioensfeest los op het mooie Numansdorpse sportcomplex en was de vereniging de grote winnaar.

Spelers van GHVV’13 hadden met kunst en vliegwerk de bal al tweemaal van de lijn gered en een derde keer bracht de lat redding. Daarom was het een wonder dat het tot bijna een halfuur duurde voordat het eerste doelpunt er eindelijk in zat. Het was Mitchel Louwerens die Koen Witsiers de diepte in stuurde. Koen Witsiers stond randje buitenspel en de grensrechter vlagde, maar scheidsrechter Smit stond er zelf ook goed voor en gaf aan doorspelen. Koen Witsiers twijfelde niet en liet keeper Erwin van Trigt kansloos. Het tweede doelpunt was een mooie solo vanaf links van Mitchel Louwerens en de voorzet kon Koen Witsiers binnen tikken. De mooiste combinatie van de wedstrijd was het derde doelpunt. Het was Spaanse Tiki Taka voetbal van Sjoerd Hofstede, Richard Bras en Kelvin van der Giesen. Eindstation was Mitchel Louwerens die de bal hard in de onderhoek knalde.

Waar andere teams zouden gaan denken het kampioenschap is binnen en we spelen de wedstrijd rustig uit, daar deed de Numansdorpse spelersgroep er de tweede helft gewoon nog een schepje bovenop. Bij het vierde doelpunt bewaarde Mitchel Louwerens het overzicht en legde de bal goed terug op Kelvin van der Giesen die genadeloos afrondde.  Inmiddels was Koen Witsiers na een ongelukkige botsing met GHVV’13 aanvoerder Danny Poldervaart met een tulband om zijn hoofd gaan spelen, waardoor naast zijn daden ook zijn uiterlijk heroïsch werd. Het vijfde en zesde doelpunten waren vice versa doelpunten.  Tweemaal een mooie voorzet en goed binnenkoppen bij de eerste paal. Het voorzet geven en binnenkoppen wisselde Koen Witsiers en Mitchel Louwerens hierbij af. Na weer een mooie combinatie tussen Peter Jan Cazander en Mitchel Louwerens stond Koen Witsiers op de juiste plek om af te ronden. De achtste zette Mitchel Louwerens maar weer eens voor en dit keer was het Dikkie Bontes die op de juiste plek stond om het af te ronden. Het laatste doelpunt was al eerder vertoond. Alleen dit keer maakte Mitchel Louwerens een werkelijk schitterende passeeractie en leverde daarna pas zijn voorzet op maat af. Koen Witsiers stond voor het doel al klaar om zijn vijfde van de middag erin te prikken.
NSVV heeft vierentwintig wedstrijden nodig gehad voor het kampioenschap. Dat het zo lang duurde lag niet aan NSVV, want met vijfenzestig punten en een doelsaldo van plus eenenzestig heb je het geweldig gedaan. Rijnmond Hoogvliet Sport en Binnenmaas bleven ook gewoon hun wedstrijden winnen, waardoor het tot de derde wedstrijd voor het einde van het seizoen duurde. Vandaag was GHVV’13 kansloos, maar het is toch razend knap dat NSVV voor de zeventiende keer dit seizoen gewoon weer de nul heeft gehouden achterin. Vooral in de twaalf thuiswedstrijden is NSVV  met drieënveertig doelpunten voor en maar twee tegendoelpunten een geweldige publiekstrekker. Alleen Rijnmond Hoogvliet Sport en Binnenmaas wisten eenmaal te scoren in het thuisdoel van NSVV. De Numansdorpse selectiegroep heeft dit seizoen aangetoond veel te goed te zijn voor de derde klasse. Tweede klasse we komen eraan!

Foto’s van de lunch in ‘t Schippershuis
Foto’s van de voorbereiding & interviews
Foto’s opkomst
Foto’s van de wedstrijd