NSVV naar volgende ronde KNVB beker

Zaterdag 10 november jl. geen competitie, maar een wedstrijd voor de KNVB beker tegen vv Blauw Zwart uit Wassenaar. Zij komen uit in Klasse 3A en is dus een onbekende tegenstander voor NSVV.

Op deze regenachtige dag kon NSVV totaal hun ritme niet vinden en bleek de tegenstander toch taaier dan misschien wel gedacht.
Na zo’n 15 minuten in de eerste helft werd NSVV wel wat sterker, maar waren erg slordig in bal bezit en zeker met de eind pass en/of het afwerken van de kansen die ze kregen.

NSVV had dan ook de hulp nodig van de keeper van Blauw Zwart, die in de 41e minuut zich verslikte in een uitspeelbal en schoof deze in de voeten van Jordy Wemelsfelder. Jordy maakte daar dankbaar gebruik van en kon zo eenvoudig de 1-0 aan laten tekenen.
Met deze stand ging men de rust in.

Na de rust bleek NSVV niet geleerd te hebben van de eerste helft en kregen in de 46e minuut gelijk een terechte penalty tegen. Maar door goed keeperswerk van Melvin Kruijthof werd deze gestopt.
Ondanks deze meevaller bleef NSVV volharden in het brengen van de bal, slordig in bal bezit en het missen van de kansen, die er wel waren.
Tot in de 55e minuut uit een goede voorzet Lorenzo Pengel er 2-0 van maakte en toen was de wedstrijd min of meer gespeeld. De tegenstander was niet meer bij machten om het NSVV moeilijk te maken.

NSVV kan nu dus uitkijken naar de volgende ronde.
Maar hopelijk hebben ze geleerd van deze wedstrijd en kunnen ze zich (wederom) herstellen in de komende twee thuiswedstrijden en deze in winst omzetten, zodat NSVV mee kan blijven doen in de top van de competitie.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens (51e min. Nigel van de Giesen), Jessy Fortes, Jeroen Voshart, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Richard Bras, Roderick Bekker (66e min. Boyd van Andel), Jordy Wemelsfelder, Koen Witsiers (46e min. Lorenzo Pengel), Peter Jan Cazander

Doelpuntenmakers:
41e min.          1 – 0    Jordy Wemelsfelder
55e min.          2 – 0    Lorenzo Pengel

Bekijk hieronder de samenvatting:

Geschreven door: Ronald Mann