NSVV pakt koppositie na winst op Yerseke

In het eerste half uur was NSVV de bovenliggende partij, maar het laatste gedeelte van de eerste helft werd Yerseke dreigender. In een spannende tweede helft met weinig grote kansen kwam NSVV toch uiteindelijk bovendrijven en op voorsprong. Yerseke speelde de laatste fase alles of niets en het werd niets. Net voor tijd drukte NSVV de tweede binnen.

In de eerste helft gaf Mitchel Louwerens direct zijn visitekaartje af door over links door te breken en Wessel van Haren in scoringspositie te brengen. Wessel zijn inzet kon net geblokt worden door een Yerseke verdediger. NSVV zette Yerseke gelijk onder druk en Yerseke beperkte zich tot countervoetbal. Met topscoorder van deze competitie Guus de Leeuw voorin heeft Yerseke ook een speler die je op pad kan sturen voor een boodschap. De eerste grote kans voor Yerseke was ook een diepe bal op Guus de Leeuw die hij goed terug legde op de inlopende Jordin van Hekke. Zijn inzet ging net naast. De grootste kans voor NSVV was toen Sjoerd Hofstede na een mooie combinatie alleen mocht afgaan op Yerseke keeper Nick Nieuwdorp. De keeper kwam snel goed zijn doel uit en kon de inzet van Sjoerd hierdoor stoppen. Er waren de eerste helft zeer veel cornerballen voor NSVV. Telkens was er dreiging, maar geen enkele keer was NSVV dicht bij een doelpunt. Sporadisch mocht Yerseke een cornerbal nemen, maar er was wel direct een open kop kans voor de uit het oog verloren Yerseke aanvoerder Arjen Dingemanse. Supporters hadden een betere eerste helft van NSVV gezien in vergelijking met de wedstrijd van vorige week, maar er ontbrak nog iets om er geen spannende tweede helft van te maken.

In de tweede helft was er direct een blok van Boyd van Andel nodig om een Yerseke doelpunt te voorkomen. De eerste kans voor NSVV in de tweede helft was een voorzet van Mitchel Louwerens die bij de eerste paal werd overgetikt door Jeroen Voshart. Uiteindelijk kwam NSVV twintig minuten voor tijd op voorsprong. Na een lange aanval over veel schijven legde Wessel van Haren de bal terug op de inlopende Sjoerd Hofstede. Met een beheerste schuiver in de hoek bracht Sjoerd NSVV op voorsprong. De NSVV-defensie had weer eens een ouderwetse citadel gebouwd om het eigen doel en gaf Yerseke spits Guus de Leeuw geen enkele kans om zijn zestiende van deze competitie binnen te prikken. De laatste periode ging Yerseke alles of niets spelen. Er werden hierna geen gevaarlijke situaties voor het NSVV-doel gecreëerd en er ontstond wel veel ruimte voor een NSVV counter. Twee keer mochten de drie voorwaartse van NSVV tegen twee verdedigers van Yerseke de voorsprong verdubbelen. Ze waren dichtbij, maar telkens ontbrak het aan het laatste stukje scherpte om te scoren. Uiteindelijk was er weer een voorzet van Mitchel Louwerens en Yoeron van der Ree was het scoren nog niet verleerd en tikte de bal binnen. Na dit tweede doelpunt van de wedstrijd vloot de scheidsrechter direct af.

Vorige week heeft NSVV door het gelijke spel medekoploper Zuidland twee punten voorsprong bezorgd. Na de wedstrijd bleek Zuidland dik verloren te hebben en hiermee draait NSVV de vorige week opgelopen twee punten achterstand in één week om naar één punt voorsprong. Volgende week gaat NSVV op bezoek bij VCK. Anders dan de stand op de ranglijst doet vermoeden is VCK een reuzendoder. NSVV heeft dit seizoen nog niet gewonnen van Hellevoetsluis en DBGC. Twee weken geleden heeft VCK van Hellevoetsluis gewonnen en drie weken geleden hebben ze van DBGC gewonnen. De tweede periode was met een plek in het linker rijtje ook veel beter dan de eerste periode. NSVV zou dus weer scherp voor de dag moeten komen om weer gewoon de drie punten uit Koudekerke mee terug naar huis te nemen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jerzy van Bergen, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Kjetil Mol (35e Boyd van Andel),
Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (82e Yoeron van der Ree), Jasper Huisman,
Wessel van Haren (71e Simon van Rheeden), Mitchel Louwerens

Ruststand: 0 – 0