NSVV plaats zich na winst op Tholense Boys voor de nacompetitie

Zonder zelf te excelleren was NSVV vandaag een klasse beter dan Tholense Boys en werd de winst zonder kansen weg te geven gecontroleerd binnengehaald. Lorenzo Pengel scoorde alweer zijn zestiende en zeventiende goal van dit seizoen. Tholense Boys voetbalde niet slecht en had veel inzet, maar kon uiteindelijk geen vuurwerk veroorzaken voor het doel van NSVV.

In de eerste helft mocht Lorenzo Pengel al snel alleen op keeper David Niepce afgaan. Deze eerste keer kwam David Niepce nog als winnaar uit de bus. Na twintig minuten kreeg Tholense Boys de beste kans van de middag. Het was een goede combinatie die uiteindelijk onder druk van de NSVV-defensie ingeschoten kon worden door Tholense Boys spits Niels Hopmans. Zijn schot kon gestopt worden door Melvin Kruijthof. In de tegenaanval werd het eerste doelpunt van NSVV gescoord. Via veel schijven kwam de bal bij Sjoerd Hofstede uit. Sjoerd behield het overzicht en zette Lorenzo Pengel alleen voor de keeper. Beheerst maakte Lorenzo dit buitenkansje af. NSVV controleerde de wedstrijd en was de betere ploeg de rest van de eerste helft.

NSVV begon de tweede helft nog met een schot van Peter Jan Cazander op het doel van Tholense Boys. Daarna vocht Tholense Boys voor hun laatste kans om punten mee te nemen uit Numansdorp en werd NSVV meer onder druk gezet. Uiteindelijk kwam de klasse van NSVV weer naar boven. Mitchel Louwerens haalde de linker achterlijn en gaf een strakke voorzet. Bij de eerste paal was Lorenzo Pengel er als de kippen bij en met een weergaloos hakballetje scoorde hij een geweldig doelpunt. Na dit tweede doelpunt was het verzet van Tholense Boys gebroken. Sjoerd Hofstede gaf een strakke voorzet vanaf rechts die bij de eerste paal net niet voldoende aangetikt werd door Lorenzo Pengel, om de voorzet tot doelpunt te promoveren. Sjoerd scoorde zelf nog wel een keer, maar deed dit vanuit buitenspelpositie. De laatste grote kans was een slim balletje van Jeroen Voshart op de opstomende Lars van der Heiden. Het schot van Lars spatte uiteen op Tholense Boys keeper David Niepce.

Na afloop bleek de nummer drie Bruse Boys verloren te hebben. NSVV heeft hierdoor drie punten voorsprong, plus een twintig beter doelsaldo dan Bruse Boys. De tweede positie kan NSVV hierdoor alleen theoretisch nog ontnomen worden. NSVV neemt hiermee een periode over van kampioen Terneuzense Boys. Met potlood kan alvast in de agenda genoteerd worden een thuiswedstrijd zaterdag 1 juni in de nacompetitie. Voor promotie naar de 1e klasse moeten dan drie wedstrijden gewonnen worden. De eerste tegenstander zal 1 juni de laagst geklasseerde periodekampioen van 2e klasse F zijn. Er zijn vier ploegen die hier nog kans op maken. Dit zijn precies de nummer vier t/m zeven van de huidige stand.
Volgende week eerst nog de uitwedstrijd tegen MCZ’11 winnen, die zich inmiddels veilig heeft gespeeld.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree (46e Lars van der Heiden), Jessy Fortes, Nigel van der Giesen, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Roderick Bekker (61e Mitchel Louwerens), Lorenzo Pengel, Kelvin van der Giesen (76e Michael Ouwens)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-0