NSVV revancheert zich tegen DCV

Na een onverwacht grote nederlaag vorige week, kwam nu DCV op bezoek met het maximaal aantal punten op zak en nog nul tegendoelpunten op de teller. DCV tikte de bal vaardig rond, maar was kansloos tegen een strijdbaar NSVV. Met een perfecte teamprestatie en een effectieve afronding won NSVV verdient met vier tegen nul.

Het eerste half uur speelde DCV verzorgder voetbal dan NSVV. In het begin van de wedstrijd mocht DCV spits Johan van Wageningen een keer uithalen, maar zag zijn afstandsschot gekeerd worden door NSVV-keeper Melvin Kruijthof. Verder waren er wat voorzetten van de zijkanten, waarbij de lengte voorin bij DCV voor wat dreiging zorgde. De eerste kans voor NSVV was wel direct raak. Een voorzet van Gijs van de Zande vanaf links werd goed meegenomen door Lorenzo Pengel en half vallend maakte hij een typische Lorenzo Pengel goal. Na het doelpunt was NSVV de bovenliggende partij. Via een mooie steekbal van Peter Jan Cazander mocht Lorenzo Pengel nog een keer de DCV-keeper, Michel Vredenborg, testen. Hij kwam goed zijn doel uit en keerde het schot van Lorenzo.

De tweede helft voerde DCV het eerste kwartier de druk wat op. Via een corner werd één kans gecreëerd en moest NSVV-keeper Melvin Kruijthof van dichtbij een inzet keren. Via een zondagsschot zette Gijs van de Zande NSVV op een twee tegen nul voorsprong. Daarna ging de machine van NSVV draaien en kwam DCV er niet meer aan te pas. Een schitterend doelpunt werd gescoord door Sjoerd Hofstede. Gijs van de Zande bediende de opstomende Sjoerd, die niet twijfelde en net binnen de zestien genadeloos uithaalde. Net voor tijd werd de vierde gescoord via een mooie aanval over rechts van Kelvin van der Giesen en Lorenzo Pengel. De bal werd voorgezet en Sediq Walizada nam de bal in een keer op de pantoffel. In blessuretijd kwam DCV nog een keer goed weg, toen Peter Jan Cazander hard tegen de onderkant van de lat schoot.

Volgende week op bezoek bij CWO is het aan NSVV om te laten zien dat de wedstrijd tegen DCV de standaard is dit seizoen. CWO heeft haar eerste punt gehaald door een vier tegen vier gelijkspel. In drie wedstrijden heeft CWO tien tegendoelpunten geïncasseerd, maar ook zeven keer gescoord net als NSVV. Wat betreft de uitslagen valt er nog geen lijn te ontdekken deze competitie, maar supporters kunnen wel rekenen op een doelpunt rijke wedstrijd volgende week.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Jessy Fortes (86e Kelvin van der Giesen), Kjetil Mol (81e Richard Bras), Sjoerd Hofstede, Koen Witsiers, Peter Jan Cazander, Roderick Bekker, Lorenzo Pengel, Gijs van de Zande (73e Sediq Walizada)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 4-0