NSVV schrijft er gewoon weer drie punten bij tegen Botlek

De supporters waren nog op zoek naar een plekje in de zon, toen Botlek het eerste doelpunt al had gemaakt. NSVV had de eerste helft wel het betere spel, maar creëerde geen kansen. Botlek kwam voetballend niet tot bij het doel van NSVV, maar had na een half uur spelen uit een corner ineens een levensgrote kans op het tweede doelpunt. NSVV kon de bal nog net voor de lijn keren. De tweede helft schoot NSVV uit de startblokken en was het veel beter dan Botlek. De getoonde veerkracht werd beloond met maar twee doelpunten, maar dit was vandaag genoeg voor de overwinning.  De twee doelpunten werden gescoord na goed positief doorzetten in de duels van NSVV.

Gelijk in de eerste helft veroverde Botlek rechtsback Kevin Elferink de bal voorin en gaf een mooie voorzet. De verdediging van NSVV stond nog niet goed georganiseerd, aangezien Botlek spits Mike Kortsmit van dichtbij geheel vrij mocht inkoppen. Na de vroege achterstand ging NSVV wel gewoon combinerend over het veld, maar Botlek keeper Patrick de Zoete is waarschijnlijk de eerste helft niet zenuwachtig geworden van de kansen van NSVV. Botlek creëerde nog minder, alleen had Mike Kortsmit uit een corner zomaar zijn tweede van de middag kunnen maken. Richard Bras was op de doellijn attent en kon de inzet van Mike Kortsmit keren.

De tweede helft was Koen Witsiers ingebracht voor waarschijnlijk wat meer strijd in de voorhoede van NSVV. Koen Witsiers vocht gelijk sterk een duel uit en tikte de bal naar de in het strafschopgebied vrijstaande Mitchel Louwerens. Mitchel Louwerens haalde verwoestend uit en joeg de bal in de kruising. Na de mooie gelijkmaker zag Mitchel Louwerens een paar minuten later Botlek keeper Patrick de Zoete voor zijn doel staan. Met een boogbal veroverde hij de keeper, maar via de paal ging de bal achter. Even later veroverde Kelvin van der Giesen op rechts de bal en gaf een afgemeten voorzet op Mitchel Louwerens. Vriend en vijand dachten dat wordt de tweede voor NSVV. Van dichtbij intikken zou een te simpel doelpunt geweest zijn voor Mitchel Louwerens vandaag en de bal ging tot ieders verbazing naast het doel. Botlek kreeg de tweede helft nog één grote kans. Charlo Hassell werd niet aangepakt in het zestienmetergebied en lag terug op de inlopende Jordy de Winter. Met een mooie duik op de bal wist keeper Melvin Kruijthof een tweede doelpunt te voorkomen. Kelvin van der Giesen mocht een keer alleen op de keeper afgaan en zag de goed meegelopen Koen Witsiers vrij voor het doel staan. Kelvin van der Giesen lag de bal op Koen Witsiers af en het was weer simpel intikken. Dit keer was het wel raak en bracht Koen Witsiers NSVV op voorsprong. De laatste grote kans was weer voor NSVV. Mitchel Louwerens gaf een mooie voorzet vanaf links en bij de tweede paal kopte Kelvin van der Giesen de bal op de paal.

De gehele top vier blijft winnen in deze klasse en voor NSVV is het dus noodzaak om ook gewoon zijn wedstrijden te blijven winnen. Volgende week staat er eindelijk weer eens een thuiswedstrijd op het programma. Van de zeven wedstrijden moet NSVV er nog maar twee uitspelen. Volgende week komt DRL op bezoek. DRL is afgehaakt bij de top vier, maar staat wel op plek vijf. De dinsdag daarna op 17 april wordt het laatste halfuur tegen Rijnmond Hoogvliet Sport uitgespeeld en kan NSVV zakendoen in de top van het klassement.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Richard Bras (70e Mitchel Keikes), Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen (79e Dikkie Bontes), Peter Jan Cazander (46e Koen Witsiers)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 1-2