NSVV slaat op de juiste momenten toe tegen Rozenburg

NSVV kwam snel op voorsprong en gaf daarna veel kansen weg aan Rozenburg. Net voor rust was het geluk van NSVV op en scoorde Rozenburg de gelijkmaker. In de laatste minuut voor de rust kwam NSVV toch weer op voorsprong en in de tweede minuut na de rust breidde NSVV deze voorsprong uit. Rozenburg kon daarna weinig kansen meer creëren en met veel strijd speelde NSVV de wedstrijd eenvoudig uit.

In de eerste helft was het binnen tien minuten raak voor NSVV. Het was Sediq Walizada die opstoomde over de linkerkant. Zijn voorzet kwam bij Richard Bras die op het doel schoot. Rozenburg keeper Tristan Pols kon het schot nog wel keren, maar in de rebound tikte Koen Witsiers de bal in het doel. Er was veel strijd bij NSVV, maar Rozenburg was beter in de eerste helft. Rozenburg had al vier kansen gehad toen Kelvin van der Giesen eindelijk weer een keer op het doel van Rozenburg schoot. Deze keer kon keeper Tristan Pols op de bal duiken en redding brengen. Eindelijk scoorde Rozenburg gelijk uit een corner. De laatste aanval in de eerste helft was een mooie vrije trap van Romano Niamut die Koen Witsiers bereikte. Koen bracht de bal bij Kelvin van der Giesen die voor de tweede keer op keeper Tristan Pols schoot. Deze keer glipte de bal onder de keeper door het doel in. De voorsprong van NSVV was niet in balans met het spelbeeld, maar daardoor niet minder lekker net voor de theepauze.

Na de rust was het direct weer raak voor NSVV. Het was een corner van Romano Niamut die Jeroen Voshart tegen de touwen spetterde. Het verzet van Rozenburg was gebroken en ze konden niet meer de kansen creëren zoals in de eerste helft werd gedaan. Het veld was glad en met veel glibberwerk op de korte amateurnopjes werd er veel strijd geleverd door NSVV. Er kwam nog één grote kans voor NSVV. Uit een corner kopte Michael Ouwens goed in. Zijn inzet werd net op de doellijn gekeerd en van dichtbij kon Kelvin van der Giesen het in de drukte nog een keer proberen. Kelvin kreeg hem er niet in gefrommeld. Direct daarna kreeg Rozenburg ook nog een kans. Bryan van der Laan legde de bal goed terug op Floris van der Heuvel die de bal vrij kon inschieten. De bal was binnen het bereik van NSVV-keeper Melvin Kruijthof. De spits van Rozenburg Nick de Bil mocht na vijfenzeventig minuten naar de kleedkamer. Hij reageerde richting Richard Bras na een overtreding van Richard. Echt lang kon NSVV niet genieten van de man meer situatie. Sjoerd Hofstede kopte tegen een speler van Rozenburg aan en beide spelers moesten geblesseerd naar de kleedkamer. Rozenburg kon nog een keer wisselen, maar NSVV had alle wissels al gebruikt. Ook met tien tegen tien spelers kwam NSVV niet meer in de problemen en werd de overwinning over de streep getrokken.

NSVV is door de winst weer een plekje gestegen op de ranglijst en in het linker rijtje gekomen. De volgende wedstrijd is pas over drie weken op 7 maart. Het is dan weer een uitwedstrijd tegen SVS Capelle die net als NSVV eenentwintig punten heeft. Opvallend is dat SVS Capelle slechts vijf punten in alle thuiswedstrijden heeft behaald. Thuis wonnen ze alleen van Deltasport. Een plek stijgen op de ranglijst kan de volgende wedstrijd niet, maar een overwinning tegen SVS Capelle is wel belangrijk om los te komen van het rechter rijtje.  NSVV kan in ieder geval met een lekker gevoel drie weken toewerken naar deze volgende wedstrijd.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Kjetil Mol (35e Lars van der Heiden), Richard Bras, Romano Niamut, Jeroen Voshart, Sediq Walizada (78e Lorenzo Pengel), Koen Witsiers (62e Sjoerd Hofstede), Kelvin van der Giesen

Ruststand: 1-2
Eindstand: 1-3