NSVV sluit af met overwinning op SSV’65

NSVV was al kampioen en SSV’65 was al gedegradeerd. Dan kan het twee kanten op. Een ontspannen doelpuntenfestijn of een inspiratieloos fluit maar snel af wedstrijd. NSVV legde een tot nu toe nog onbekende derde variant op de mat, wat het best kan worden omschreven als een kansenfestijn. NSVV wilde zeker het thuispubliek nog eenmaal laten zien tot wat voor moois het dit seizoen allemaal in staat is. Regelmatig lukte het NSVV via de zijkanten door te breken en de bal voor het doel te brengen. Uw stukjesschrijver had zijn boekje vol staan met +++ kansen, oftewel codetaal voor een 100% kans. NSVV lukte het om driemaal te scoren uit de vijftien gecreëerde +++ kansen. Met een drie tegen nul overwinning heeft NSVV een geweldig seizoen afgesloten.

In de eerste helft werd er niet gescoord. Er werden wel zes kansen gecreëerd door NSVV. Wessel van Haren was het dichts bij een doelpunt. Eerst schoot Wessel hard op de paal en de tweede kans was eigenlijk net achter hem gegeven. Zwevend door de lucht bedacht hij een charmante oplossing door een voorwaartse hakbal te proberen. Bijna lukte het om een wereldgoal te maken. De meeste kansen deze wedstrijd hadden de ploeggenoten gereserveerd voor Yoeron van de Ree die na dertien seizoenen selectievoetbal, vandaag als aanvoerder zijn laatste wedstrijd speelde voor het eerste. Tweemaal kopte Yoeron op de lat en eenmaal tikte hij de bal langs de keeper en verpeste alsnog een verdediger op de lijn de bekroning op zijn harde werk.

In de tweede helft liep NSVV alsnog uit op een overwinning waar je mee thuis kan komen. Bij het eerste doelpunt was er een voorzet van Jasper Huisman van de zijkant, die Jeroen Voshart tegen de touwen werkte. Bij het tweede doelpunt legde Mitchel Louwerens de bal af op Simon van Rheeden. Simon zag in zijn ooghoek Wessel Schouwink er nog iets beter voor staan en legde hem breed op Wessel, die dit buitenkansje verzilverde. Bij het derde doelpunt haalde Mitchel Louwerens de achterlijn en keek goed welke medespeler er het beste vrij stond voor het vijandelijke doel. Hij koos Jeroen Voshart uit, die zijn tweede van de middag binnen tikte.

In de tachtigste minuut kreeg Yoeron van der Ree zijn publiekswissel. Yoeron speelde vanuit de NSVV-jeugdopleiding maar liefst 13 seizoenen in de selectie van NSVV. De eerste jaren van zijn carrière speelde zich af op het middenveld als stabiele 2e klasser. Yoeron was erbij toen we in 2013 DBGC verpletterde in de nacompetitie en zo in de 2e klasse bleven. In 2015 waren we toch afgedaald naar de 3e klasse. Yoeron was erbij toen we direct in 2015 via een thriller tegen Groote Lindt het net niet lukte om direct terug te keren naar de 2e klasse. Yoeron vormde “de muur” van het team dat een jaar later in 2016 in de tweede seizoenshelft vanuit het rechterrijtje via een super reeks tegen concurrent ZBC met 3-0 winst het kampioenschap pakte. Yoeron was erbij toen we 2 jaar later in 2018 weer vanuit de 3e klasse met een 9-0 kampioenswedstrijd tegen GHVV kampioen werden. Yoeron was erbij toen het team de afgelopen jaren het wel lukte om in de 2e klasse verder door te groeien. Yoeron neemt op het hoogtepunt afscheid na vorige week als aanvoerder de kampioenswedstrijd gespeeld te hebben en te promoveren naar de 1e klasse.
Yoeron namens alle supporters bedankt voor de fantastische jaren!

Na de wedstrijd werd ook afscheid genomen van trainer Peter Broekman. Peter was in 2013 door NSVV gevraagd een paar maanden trainer te zijn met een duidelijke doelstelling om NSVV voor de 2e klasse te behouden. Via de nacompetitie met een overwinning op DBGC is dit gelukt. In 2019 is Peter weer door NSVV gevraagd om samen met de jonge talentvolle Michael Nijssen een trainersduo te vormen. Dit keer was de duidelijke doelstelling om NSVV terug te brengen naar de 1e klasse. Na twee Corona jaren was het idee dit vorig seizoen te flikken, maar lukte het net niet. Dit seizoen moest in het laatste jaar van zijn trainerscarrière, het huzarenstukje gemaakt worden. In een topseizoen is het gelukt en is het een geweldige afsluiting van de mooie carrière van Peter. Peter bedankt!

In het seizoen 2003/2004 speelde NSVV voor het laatst in de 1e klasse. In twintig jaar zal er veel veranderd zijn in de 1e klasse en we zijn benieuwd naar deze nieuwe en voor NSVV onbekende tegenstanders. Ze zullen zeker betere voetbalkwaliteiten hebben dan wat NSVV tot nu toe gewend was. Door als team te blijven samenwerken moeten we ook volgend seizoen ons kunnen onderscheiden van tegenstanders met alleen veel talent en weinig samenwerking. Aan trainer Michael Nijssen de opdracht om met vernieuwde doelstellingen een nieuw tijdperk in te leiden. Michael is nog op zoek naar een assistent-trainer voor volgend seizoen. Geïnteresseerde kunnen een mail sturen aan [email protected]

Bekijk hier de foto’s van de opkomst, wedstrijd en afscheid trainer en spelers

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers (75e Stephen de Waard), Jerzy van Bergen, Michael Ouwens (75e Wessel Schouwink), Fabian Korbijn, Kjetil Mol (46e Boyd van Andel), Yoeron van der Ree (80e Leonard Kramp), Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Jasper Huisman, Wessel van Haren (46e Simon van Rheeden), Mitchel Louwerens

Ruststand: 0 – 0
Eindstand: 3 – 0