NSVV speelt na een mooie teamprestatie tegen VVGZ, de finale voor promotie naar de eerste klasse

Het was een gelijk opgaande wedstrijd, zonder veel uitgespeelde kansen. Uiteindelijk kwam NSVV in de tweede helft op voorsprong en was de gedachte bij de supporters uit Numansdorp dat de buit binnen was. VVGZ toonde echter veerkracht en ging vol op de aanval spelen. Het was tevens de beste periode in de wedstrijd van VVGZ. Het werd voor beide teams een slijtageslag en NSVV moest spelers met kramp vervangen. Tien minuten voor tijd kwam daar de bekroning voor VVGZ in de vorm van de gelijkmaker. Met nog vijf minuten blessuretijd erbij stond NSVV vijftien minuten onder druk en werd het eindsignaal als een welkom geschenk gezien in Numansdorp. Voor de verlenging pepte NSVV zich nog eenmaal op en scoorde snel in de verlenging. VVGZ bracht nog twee aanvallers en kreeg twee halve kansen, maar scoorde niet meer.

De eerste twintig minuten was VVGZ de bovenliggende partij. De grootste kans was voor VVGZ spits Koen Kuipers, die in een lijf aan lijf gevecht met NSVV-verdediger Michael Ouwens niet genoeg kracht achter zijn schot kon krijgen om succesvol te zijn. Daarna kwam het eerste waarschuwingsschot van NSVV. Het was een harde strakke voorzet van Kelvin van der Giesen die goed geraakt werd door goalgetter Lorenzo Pengel. Alle Numansdorpse supporters veerde op, maar met een wonderbaarlijke reflex had VVGZ-keeper Jeroen Kloosterman de bal klemvast. Het tweede gedeelte van de eerste helft was NSVV de bovenliggende partij, zonder verder echt gevaarlijk te worden voor het doel van VVGZ.

In het begin van de tweede helft was het wel raak voor NSVV. Roderick Bekker gaf een goede bal in de diepte aan Kelvin van der Giesen. Kelvin zijn voorzet kwam voor de voeten van Sjoerd Hofstede die goed inschoot. Met een goede reflex pareerde VVGZ-keeper Jeroen Kloosterman het schot, maar in de rebound kon Lorenzo Pengel de bal inprikken. VVGZ was in die periode rijp voor de sloop. Maar wonderbaarlijk rechtte VVGZ de rug. Tien minuten voor tijd beloonde VVGZ zichzelf met de gelijkmaker. Koen Kuipers won een luchtduel van de NSVV-verdediging en lag de bal perfect klaar voor VVGZ-spelmaker Sven Breukhoven. Zonder druk van de NSVV-defensie kon hij de bal inschieten. Daarna ging VVGZ door voor de winst. NSVV stond onder druk, maar echt grote kansen werden er niet gecreëerd.  Er moest een verlenging aan te pas komen om een winnaar aan te wijzen.

In de verlenging was het een te korte terugspeelbal van VVGZ-verdediger Alexander Deetman, die Mitchel Louwerens kon oppikken. VVGZ-keeper Jeroen Kloosterman stond uit positie en Mitchel gaf de bal breed aan Lorenzo Pengel. Onder druk van een VVGZ-verdediger schoot Lorenzo de bal binnen. VVGZ bracht nog twee extra aanvallers met nog bijna een half uur te spelen. NSVV vocht goed als team en hierdoor kon VVGZ niet meer dezelfde druk ontwikkelen als het laatste kwartier van de reguliere speeltijd. Er kwamen nog wel twee halve kansen voor VVGZ, die de hartslag van de NSVV-supporters deed verhogen. Marcello Tucci schoot voorlangs en Mourad Afras schoot over. Na ruim 120 minuten volop strijd van twee partijen, gaf scheidsrechter Ron Collé het voor NSVV bevrijdende eindsignaal.

We wensen de mooie vereniging VVGZ succes met hun sportieve revanche volgend seizoen, die er zeker zal gaan komen. Voor NSVV staat er nu nog een extra toetje van de finale van de nacompetitie op het programma. Op neutraal terrein zal vv Papendrecht de tegenstander zijn, die ook in verlenging gewonnen heeft van Geinoord Nieuwegein. VV Papendrecht is, net als NSVV, tweede geworden in de 2e klasse F. Zet je NSVV pet op, doe je NSVV sjaal om en kom net als in de thuiswedstrijd tegen VVGZ met z’n allen het NSVV team aanmoedigen!

Klik hier voor de fotoreportage
Klik hier voor het filmpje

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens (76e Yoeron van der Ree), Jessy Fortes (100e Koen Witsiers), Roderick Bekker (76e Kjetil Mol), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (87e Richard Bras), Mitchel Louwerens, Lorenzo Pengel, Kelvin van der Giesen

Ruststand: 0-0
Na negentig minuten: 1-1