NSVV start met een verdiende overwinning op DBGC

Wedstrijden tussen NSVV en DBGC kennen een mooie historie. De laatste twee competitiewedstrijden tegen elkaar werden na een felle tweestrijd in remise afgesloten. Deze uitgave was een ongelijke strijd en DBGC verraste NSVV alleen met een onverwacht tegendoelpunt na tien minuten. NSVV repareerde dit snel en liep daarna naar een verdiende vier tegen één overwinning uit. Als NSVV scherper in de afronding was geweest had de uitslag zelfs groter kunnen uitvallen. Twee talenten uit de eigen jeugdopleiding Jarmo Hartgers en Leonard Kramp maakte zeer verdienstelijk hun basisdebuut in de competitie. Daarnaast kwam van de drie nieuwe regionale toppers alleen Jasper Huisman nog maar in actie en deed dit gelijk ouderwets met zeer veel dreiging. Mitchel Louwerens en Rik Bakker zijn voorlopig nog geblesseerd.

De wedstrijd was nog maar net begonnen toen Jeroen Sep zijn klasse vanaf rechts toonde. Met een venijnig schot in de korte hoek verraste hij de NSVV-defensie. Een paar minuten later kopte Jeroen Voshart NSVV bijna naar gelijke hoogte. De DBGC-defensie kon nog net de inzet afslaan, maar van randje zestienmeter knalde Sjoerd Hofstede de gelijkmaker binnen. NSVV werd dreigender en spits Lorenzo Pengel kreeg twee kansen. Bij een uiterste poging om te scoren blesseerde Lorenzo zich en moest al vroeg in de wedstrijd vervangen worden. Halverwege de eerste helft probeerde Sjoerd Hofstede het nogmaals van afstand, maar deze keer wist DBGC-keeper Roy Nieuwland zijn schot te pareren. Net voor rust was het wel raak via de mooiste aanval van de middag. Jasper Huisman zette de aanval zelf op. Gijs van de Zande schermde de bal goed af en tikte de bal breed weer terug naar Jasper. Na een solo bediende Jasper de instomende Peter Jan Cazander die de bal hard in het doel ramde.

De tweede helft was nog maar net begonnen toen DBGC-verdediger Tijme van der Veeken zich tijdens de opbouw liet verrassen door Peter Jan Cazander. Van der Veeken probeerde dit te herstellen, maar tikte Peter Jan binnen de zestien aan. De penalty van Jeroen Voshart werd in eerste instantie gestopt, maar Jeroen was er als de kippen bij om de bal alsnog achter de doelman te schieten. DBGC-speler Robert Koster had eerst Peter Jan Cazander afgestopt met een gele kaart tot gevolg. Daarna herhaalde hij dit geintje nogmaals tegen Jasper Huisman en kon twintig minuten voor tijd gaan douchen. NSVV werd nog dreigender en kreeg verschillende mogelijkheden. Sjoerd Hofstede omspeelde de keeper en werd aangetikt. Scheidsrechter Francisco Alvares gaf de tweede penalty van de middag aan NSVV. Weer ging Jeroen Voshart achter de bal staan en deze keer gaf hij de keeper geen enkele kans.

NSVV pakt met deze ruime overwinning direct de koppositie in de tweede klasse E. Volgende week staat direct de verste uitwedstrijd tegen FC Axel op het programma. FC Axel is met een drie tegen nul nederlaag begonnen tegen VVGZ. FC Axel zal een tweede grote nederlaag op rij willen voorkomen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Yoeron van der Ree, Jessy Fortes (65e Michael Ouwens), Kjetil Mol (80e Robin ’t Jong), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Leonard Kramp (80e Remco van der Stel),
Jasper Huisman, Lorenzo Pengel (24e Gijs van de Zande), Peter Jan Cazander

Ruststand: 2-1