NSVV start slecht in regio Zuid tegen Yerseke

Twee jaar geleden had NSVV een mooi jaar in regio Zuid met een tweede plek en nacompetitie. Na een jaar afwezigheid uit regio Zuid was de eerste tegenstander Yerseke, die afgelopen seizoen tweede was geworden in deze afdeling. NSVV weet na de 5-0 nederlaag dat regio Zuid nog steeds goede ploegen heeft, met fanatieke spelers die blijven strijden. De oplossing voor NSVV is nog steeds niet in slaapstand een wedstrijd spelen en je tanden laten zien door domme gele kaarten pakken. In deze wedstrijd waren de spelers van NSVV niet wakker te schudden uit de Coronaslaap. Het is nu aan het nieuwe trainersduo van NSVV om de ploeg de laten ontketenen.

NSVV stond nog van het zonnetje te genieten toen in de eerste minuut de bal diep gegeven werd. Guus de Leeuw mocht alleen op keeper Melvin Kruijthof afgaan om de eerste van de middag binnen te werken. De eerste twintig minuten was Yerseke veel beter en NSVV had moeite met de snelle voorhoede van Yerseke. NSVV creëerde één goede kans in de eerste helft. Het was een goede combinatie door het midden van Remco van der Stel en Jeroen Voshart. Koen Witsiers gaf een voorzet op Sjoerd Hofstede die bij de tweede paal uithaalde. Zijn schot kwam in het zijnet terecht. Alle cornerballen van Yerseke waren heel de middag levensgevaarlijk, door vrije kopkansen van Arjen Dingemanse en later Arjen de Koeijer. Eenmaal varieerde Yerseke een cornerbal en kwam de bal op het randje van het zestienmeter gebied bij Guus de Leeuw. Hij schoot laag over de grond op het doel. De spelers van NSVV dachten dat Yerseke de bal wel zou tegenhouden, maar die sprongen op het laatste moment op en de bal rolde het doel in.

Met een 2-0 voorsprong ging Yerseke rusten. Het thuispubliek kende NSVV nog van twee seizoenen geleden en zeiden tegen elkaar dat de winst nog lang niet zeker was.  NSVV legde toen tweemaal een mooie pot op de mat tegen Yerseke met een thuisoverwinning en een uit remise.  De tweede helft begon gelijk aan de eerste helft. Een diepe bal op Guus de Leeuw en de NSVV-verdediging stond van het zonnetje te genieten. Dit keer kon keeper Melvin Kruijthof met zijn voeten ternauwernood redding brengen. Eindelijk begon NSVV meer druk te ontwikkelen en Perrie Huisman tikte de bal langs de keeper, maar voor de lijn kon Yerseke verdediger Jorn Lindenberg de bal overwerken. Vijfentwintig minuten voor tijd moest de beste man van NSVV Jessy Fortes, het veld geblesseerd verlaten. Er werd overgeschakeld op alles of niets door één op één te gaan spelen achterin. Het werd niets. Zonder de beste verdediger was de verdediging niet opgewassen tegen de gevaarlijke aanvallers van Yerseke. Binnen tien minuten werd er driemaal gescoord en weer een extra verdediger ingebracht bij NSVV. Lorenzo Pengel maakte net voor tijd bijna nog een treffer om de eer te redden. Tot tweemaal toe was het keeper Collin Hout, met een reflex, waar de spits van NSVV op stuitte.

NSVV begon twee jaar geleden in Zuid ook niet direct goed en liet zich eerst uit het spel lokken door fanatieke tegenstanders en pakte veel onnodige gele kaarten. Bij NSVV ging toen na een paar wedstrijden het lampje aan, waarna het team ging doen waar het goed in is. Lekker het balletje rond laten gaan en natuurlijk wel scherp zijn, zonder jezelf uit de tent te laten lokken. A.s. zaterdag is er alweer de eerste mogelijkheid, om deze succesvolle gebleken werkwijze weer op te pakken. Dan staat de thuiswedstrijd tegen MZC’11 op het programma. MZC’11 heeft ook de eerste wedstrijd verloren met vijf tegendoelpunten. Supporters zullen een doelpuntenfestijn verwachten, waar beide ploegen zich tegen zullen wapenen.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Jack van Eijmeren, Yoeron van der Ree, Jessy Fortes (66e Lorenzo Pengel), Lars van der Heiden, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Gijs van de Zande, Remco van der Stel, Koen Witsiers (46e Peter Jan Cazander), Perrie Huisman (79e Nigel van der Giesen)

Ruststand: 2-0
Eindstand: 5-0

Scoreverloop:
1e min.                 1 – 0       Guus de Leeuw
29e min.               2 – 0       Guus de Leeuw
70e min.               3 – 0       Guus de Leeuw
77e min.               4 – 0       Arjen de Koeijer
79e min.               5 – 0       Guus de Leeuw

Geschreven door: Bas Snijders
Klik hier voor de fotoreportage