NSVV tankt zelfvertrouwen in de tweede helft tegen MZC’11

In de eerste helft kwam NSVV weer snel op achterstand. NSVV had veel balbezit, maar kwam vaak niet verder dan een tikkie breed. MZC’11 loerde op de snelle omschakeling en bracht de NSVV-defensie meerdere malen tot wankelen. Net voor rust kwam NSVV op een 0-2 achterstand en leek het een kopie te worden van vorige week. In de tweede helft kwam via een strafschop de aansluitingstreffer en speelde NSVV de schroom van zich af. De achterstand werd snel omgebogen in een voorsprong. Daarna sloop toch weer de angst in de ploeg en was het te danken aan twee schitterende reddingen van NSVV-keeper Melvin Kruijthof dat de drie punten in Numansdorp bleven.

De wedstrijd was net begonnen, toen de NSVV-plaaggeest van de middag Dylan Adelaar onreglementair werd afgestopt in het zestienmetergebied. Sander Backx schoot de strafschop onhoudbaar in. MZC’11 counterde er lekker op los. Na een kwartier brak Dylan Adelaar op rechts door en legde de bal goed terug op Jesper Kriens en zijn schot kon tot opluchting van de Numansdorpse supporters gekeerd worden. NSVV spits Lorenzo Pengel werd bijna niet bereikt. Eenmaal werd Lorenzo bereikt en was het bijna direct raak. Hij omspeelde de keeper, maar zijn inzet werd gestuit door een MZC’11 verdediger die kwam helpen. Net voor rust was MZC’11 wel succesvol. Dylan Adelaar tikte de bal over de NSVV-defensie en schoot vrij voor de keeper van NSVV de bal hard in het dak van het doel.

De kopjes van de NSVV-supporters gingen hangen in de rust. De NSVV-spelers geloofde er nog wel in en de ingebrachte Kjetil Mol maakte de plaaggeest Dylan Adelaar geheel onschadelijk. Jack van Eijmeren brak weer een keer door over rechts en werd gestopt in het zestienmetergebied. Jeroen Voshart eiste de penalty op en schoot raak. NSVV ging in een goede afloop geloven en de beste NSVV-er van de middag Peter Jan Cazander veroverde de bal van een tegenstander bij de linker cornervlag. Zijn voorzet belandde bij Lorenzo Pengel, die bij de tweede paal een typische Pengel goal maakte. Het mooiste doelpunt van de middag was een rush over rechts van Sjoerd Hofstede. Sjoerd legde de bal goed terug op Remco van der Stel. Remco legde de bal breed op Peter Jan Cazander. Met een beheerste diagonale schuiver maakte hij de bevrijdende derde treffer. Kjetil Mol moest het veld geblesseerd verlaten en plotseling stond de NSVV-kwelgeest Dylan Adelaar weer op. Hij brak over rechts door en legde de bal perfect terug op Jesper Kriens. Het is dat NSVV in keeper Melvin Kruijthof een man heeft met geweldige reflexen en uitschuifbare benen, anders had de stand weer gelijk gestaan. NSVV ging toch weer bibberen en stond onder druk. Nog eenmaal mocht NSVV-keeper Melvin Kruijthof zijn kwaliteiten tonen bij een goed afstandsschot van Jesse van Vlies.

NSVV heeft in de tweede helft karakter getoond. De weg naar boven is ingezet en volgende week mag NSVV in de uitwedstrijd tegen SSV’65 laten zien dat het een verrijking is voor de tweede klasse E in de regio Zuid. De ploeg uit Goes heeft de eerste wedstrijd met ruime cijfers gewonnen en zag de tweede wedstrijd afgelast worden.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Jack van Eijmeren, Yoeron van der Ree, Jessy Fortes, Lars van der Heiden (46e Kjetil Mol, 77e Nigel van der Giesen), Jeroen Voshart, Gijs van de Zande (62e Koen Witsiers), Remco van der Stel, Sjoerd Hofstede, Lorenzo Pengel, Peter Jan Cazander

Ruststand: 0-2
Eindstand: 3-2

Scoreverloop:
7e min.                 0 – 1       Sander Backx
41e min.               0 – 2       Dylan Adelaar
54e min.               1 – 2       Jeroen Voshart (penalty)
61e min.               2 – 2       Lorenzo Pengel
69e min.               3 – 2       Peter Jan Cazander