NSVV tegen Rijnmond Hoogvliet Sport gestaakt na blessure scheidsrechter

NSVV had er zin in vandaag en speelde vanaf het begin in een hoog tempo. Rijnmond Hoogvliet Sport ging goed mee en vertraagde het spel zeker niet. De dreiging voor het doel kwam hoofdzakelijk van NSVV. De scherpte in de eindpass ontbrak echter bij NSVV om verder te kunnen uitlopen. Het zonnetje scheen en het was een heerlijke voetbalmiddag, totdat scheidsrechter van der Maat in de 54e minuut het spel stillegde voor een blessurebehandeling van zichzelf. Na twee minuten behandeling hervatte hij de wedstrijd. Door het hoge tempo moest hij de situaties van steeds grotere afstand gaan beoordelen. Uiteindelijk ging het tot zijn grote spijt niet meer en moest hij de wedstrijd definitief staken. NSVV tegen Rijnmond Hoogvliet Sport is een blijspel in vier delen. Na deel 1,2 en 3 heeft NSVV een 1-0 voorsprong. Geen enkele NSVV-supporter zal klagen als dit ook de stand na deel 4 is.
DSC_5121

In de eerste helft was er direct een mooie combinatie tussen Mitchel Louwerens en Peter Jan Cazander. Peter Jan Cazander kon vrij uithalen met zijn linkerbeen, maar miste vuurkracht om keeper Arjan Jongerius zenuwachtig te maken. De derde vrije trap van Mitchel Louwerens werd net niet met de kop aangeraakt door de instormende Koen Witsiers, anders was het zeker een doelpunt geweest. Kelvin van der Giesen haalde de achterlijn en zag voor het doel drie NSVV-aanvallers en nog maar één Rijnmond Hoogvliet Sport verdediger klaar staan. Deze verdediger zorgde er met kunst en vliegwerk voor dat de NSVV-spelers onbereikbaar werden voor Kelvin van der Giesen. Na ruim een half uur spelen was het wel raak. Onder druk van twee tegenstanders speelde Mitchel Louwerens zich op het middenveld middels een pirouette vrij. Kelvin van der Giessen leverde daarna een messcherpe voorzet af op de inlopende Peter Jan Cazander die ten val werd gebracht. Iedereen keek voor een penalty naar scheidsrechter van der Maat. Hij paste goed de voordeelregel toe, aangezien Sjoerd Hofstede achter Peter Jan Cazander vrij voor de keeper stond. Dan moet je hem nog wel even maken. Hier hoefde Sjoerd Hofstede niet over na te denken en zonder twijfel joeg hij de bal onhoudbaar in de touwen. Net voor rust waren er voor beide partijen nog een grote kans. Eerst bracht Lorenzo Kranenburg de inlopende Roddy Soares in stelling. Zijn schoot werd via een goede reflex van NSVV-keeper Melvin Kruijthof over de lat getikt. NSVV had nog een mooie combinatie tussen Peter Jan Cazander en Mitchel Louwerens. De voorzet van Mitchel Louwerens bereikte net niet Kelvin van der Giesen, anders was de ruststand 2-0 geweest.
DSC_5213

De tweede helft begon direct weer met vuurwerk van NSVV. Eerst was er een voorzet van Sjoerd Hofstede die net niet werd binnengekopt door Peter Jan Cazander. In dezelfde minuut mocht Sjoerd Hofstede zelf nog een keer uithalen en bracht keeper Arjan Jongerius redding met zijn voeten. Aan de andere kant stond keeper Melvin Kruijthof aan de grond genageld, toen Marvin Bos uit de draai het doel probeerde te vinden. Zijn schot ging naast de kruising. Het mooiste doelpunt van de middag kwam bijna van de voet van Mitchel Louwerens. Hij werd aangespeeld door Kelvin van der Giesen. Vanuit een onmogelijke hoek loste hij een boogbal die via de bovenkant van de lat over ging.

Helaas voor alle aanwezige moest de scheidsrechter het leuke duel vanwege een blessure staken. Rijnmond Hoogvliet Sport moet naast deze vijfentwintig minuten ook nog tien minuten uitspelen tegen DRL, waardoor er de komende weken een gemankeerde stand op het bord staat. Voor NSVV zaak om “gewoon” te blijven winnen en de eerste mogelijkheid is volgende week in de uitwedstrijd tegen Rozenburg.  Rozenburg heeft de eerste twee wedstrijden van de derde periode gewonnen en is met stip gestegen op de ranglijst. NSVV zal dus weer aan de bak moeten. Na deze wedstrijd zal de NSVV-supporter reikhalzend uitkijken naar de uitslag van Rijnmond Hoogvliet Sport tegen Binnenmaas. De twee overgebleven naaste belagers van NSVV, die het dan tegen elkaar opgenomen hebben.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Kjetil Mol, Sjoerd Hofstede, Koen Witsiers, Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Peter Jan Cazander

Ruststand: 1-0
Stand na 65 minuten: 1-0