NSVV terug in de vertrouwde competitie

Na afgelopen seizoen gespeeld te hebben in de 2e klasse E Zuid 1 is NSVV dit seizoen weer terug in de vertrouwde competitie; 2e klasse D West II.

NSVV kan terugkijken op een goed en leuk seizoen in Zuid 1, maar met alle respect de komende competitie gaat een grotere uitdaging worden en de meeste Numansdorpers kijken daar dan ook naar uit. Dit mede gezien de streekderby’s tegen aartsrivaal Strijen en tegen FC Binnenmaas.

Grootste gedeelte van de selectie is intact gebleven, alleen Mitchel Louwerens heeft NSVV verlaten en is NSVV erin geslaagd gedurende de zomerperiode 4 nieuwe spelers aan te trekken om de selectie te versterken.

Zoals al aangegeven wordt de komende competitie een flinke uitdaging, niet alleen dat NSVV “oude” bekende tegen gaat komen, maar ook geduchte tegenstanders. Vandaag kon NSVV gelijk aan de bak tegen Vitesse Delft, die afgelopen seizoen de nacompetitie haalde.

NSVV begon de wedstrijd zonder Sjoerd Hofstede die nog een schorsing (2 wedstrijden) uitzit, overgehouden aan zijn rode kaart in de laatste wedstrijd van afgelopen nacompetitie. NSVV begon voortvarend aan de wedstrijd wat resulteerde in een goede kans voor Yoeron van der Ree in de 3e minuut, maar helaas geen doelpunt. In de 4e minuut kreeg NSVV, van de goed leidende scheidsrechter Dhr. Groenendijk, een penalty, maar ook die werd niet verzilverd door Lorenzo Pengel aangezien de keeper de ingeschoten penalty wist te stoppen.

De eerste 15 minuten ging de wedstrijd gelijk op, met voor NSVV wat meer kansen. In de 19e minuut kwam NSVV goed weg, daar Vitesse Delft een goede kans niet in een doelpunt kon omzetten. In die fase werd Vitesse Delft wel wat sterker, maar zonder echt veel kansen. Uit het niets kwam in de 35e minuut een goede voorzet van NSVV op Richard Bras. Hij zag Lorenzo Pengel vrij staan en zo kon Lorenzo zijn gemiste penalty goed maken en de 1-0 aan laten tekenen.
Hierna liep NSVV te veel achteruit, maar de rust kon met deze voorsprong worden gehaald.

Na de rust ging Vitesse Delft door waar ze in de eerste helft mee waren begonnen…aanvallen, maar zonder veel kansen. In de 57e minuut keerde de keeper van Vitesse Delft een voorzet van Richard Bras, maar precies voor de voeten van Yoeron van der Ree, die beheerst de 2-0 binnen schoot.
Hierna ging het spel op en neer en werd het wat slordiger van beide kanten. In de 65e minuut was de scheidsrechter het praten en elke keer protesteren van Vitesse Delft zat en gaf hij aan NSVV een vrijetrap binnen de 16 meter. Dit buitenkansje werd door Peter-Jan Cazander goed benut en hij zette de 3-0 op het scorebord.

Na dit buitenkansje werd NSVV wat gemakzuchtig, wat Vitesse Delf terugbracht in de wedstrijd. Door een penalty in 80e minuut (3-1) en slordig verdedigen in 87e minuut stond er opeens 3-2 op het scorebord. Uiteindelijk kreeg NSVV nog een flink aantal kansen om het 4de doelpunt te maken, maar helaas werden deze niet verzilverd.
Al met al een verdiende overwinning en goed begin in de “vertrouwde” competitie.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen vv Charlois op het programma; aanvangstijd 15.00 uur.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Kjetil Mol, Koen Witsiers (84e min. Sediq Walizada), Yoeron van der Ree, Roderick Bekker (81e min. Boyd van Andel), Richard Bras (74e min. Chemano Cruden), Peter-Jan Cazander, Lorenzo Pengel

Doelpunten:
35e min.          1 – 0    Lorenzo Pengel