NSVV vergeet alleen het karwei af te maken in de tweede helft tegen Spirit

De eerste en tweede helft was een wereld van verschil bij NSVV. De eerste helft was een gelijk opgaande wedstrijd zonder grote kansen aan beide zijden. NSVV speelde zonder overtuiging te veel tikkie breed. In de rust moet er iets in de thee van de NSVV-spelers gestopt zijn. Na de rust was er wel veel spirit en drive bij NSVV. Na een snelle gelijkmaker ging NSVV vol voor de winst en liet de grootste kans van de wedstrijd onbenut. Op basis van de tweede helft deed NSVV zichzelf tekort met weer een gelijkspel.

Het eerste half uur werd er niet op het doel geschoten. Na een klein half uur was er eindelijk het eerste schotje van Spirit vanaf randje zestienmetergebied op het doel van NSVV. Twee minuten later was het wel direct raak. NSVV was in de aanval, met te veel man voor de bal. Toen de aanval werd afgeslagen, kwam Spirit er snel uit en gingen ze met een overtal situatie richting het doel van NSVV. De verdediging kon de Spirit aanval nog even ophouden. Uiteindelijk schoot Timme van Hof op het doel en stonden de terugkomende NSVV-spelers nog niet in positie. Het schot werd van richting veranderd en maakte NSVV-keeper Melvin Kruijthof kansloos. Het spel van NSVV werd er na de achterstand niet beter van en net voor rust kreeg Spirit-speler Ruben Sloof een vrije schietkans net buiten het strafschopgebied. NSVV kwam met de schrik vrij en wist dat het in de tweede helft uit een ander vaatje moest gaan tappen.

De supporters waren nog op zoek naar een plaatsje na de rust toen de net binnengebrachte Kelvin van der Giesen een tikje kreeg in het zestienmeter gebied. Scheidsrechter Lochtenberg floot en gaf NSVV een strafschop. Spirit heeft veruit de minste tegendoelpunten deze competitie en een zeer betrouwbare sluitpost. Jeroen Voshart pakte resoluut de bal en schoot de strafschop onhoudbaar strak in de hoek. Dit was een geweldige steun in de rug en NSVV begon met een enorme positieve inzet de druk op te voeren. Spirit had veel meer moeite met NSVV dan in de eerste helft. Uiteindelijk kreeg NSVV loon naar werken en aanvoerder Koen Witsiers mocht alleen op de keeper afgaan. Hij wilde de keeper door de benen verschalken en dat lukte bijna, maar net niet. NSVV verdiende op basis van de tweede helft meer, maar moest genoegen nemen met een gelijkspel.

Het gelijke spel zorgt ervoor dat NSVV de achtste positie blijft bezetten. De teams boven NSVV lopen wel verder weg en het verschil met de teams onder NSVV blijft klein. Het zou fijn zijn als de drie punten weer een keer bijgeschreven wordt. Mooie gelegenheid is de uitwedstrijd volgende week tegen Rozenburg. Tijdens de thuiswedstrijd tegen Rozenburg liet NSVV zich het kaas van het brood eten. Met dezelfde drive als waarmee NSVV de tweede helft speelde, zullen de rollen deze keer omgedraaid zijn. Het zou wel fijn zal als direct vanaf de eerste minuut met deze insteek de wedstrijd begonnen zou worden.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens (88e Lars van der Heiden), Jessy Fortes, Kjetil Mol, Jeroen Voshart, Romano Niamut, Peter Jan Cazander (38e Richard Bras), Sediq Walizada, Koen Witsiers, Lorenzo Pengel (46e Kelvin van der Giesen)

Ruststand: 0-1
Eindstand: 1-1