NSVV vergeet te scoren en verliest van Bruse Boys

NSVV kan de schuldige buiten het team gaan zoeken, maar zoals NSVV vandaag speelde worden ze alleen kampioen kansen missen. Scheidsrechter Düzdüsen was zeker geen thuisfluiter, het veld werd er door alle regen niet beter op, de trainers waren niet gelukkig met de wissels, maar het was toch gewoon het team dat tien goede kansen niet in het netje kreeg. Bruse Boys kreeg geen enkele kans in de eerste helft en werd in de tweede helft in de wedstrijd geholpen door defensief broddelwerk. Dit resulteerde in twee kansen, waarvan Bruse Boys er één wist te benutten.

In de eerste helft was NSVV overduidelijk de bovenliggende partij. Maar liefst vijf goede kansen werden er gecreëerd, tegenover nul voor Bruse Boys. De eerste was na een goede combinatie tussen Jasper Huisman en Sjoerd Hofstede. De open schietkans van Jasper ging over het doel. Vervolgens was Jasper driemaal de aangever. Jeroen Voshart van dichtbij, Gijs van de Zande met een zweefkopbal en Michael Ouwens met een gewone kopbal kregen de bal er niet in. Eindelijk was het wel raak voor NSVV. Lars gaf een puntgave lage voorzet en Leonard Kramp schoof de bal koel langs de keeper van Bruse Boys. Volgens de grensrechter van Bruse Boys stond Leonard echter in buitenspelpositie en scheidsrechter Düzdüsen had een blind vertrouwen in zijn assistent. De eerst helft werd afgesloten met een open schietkans voor Jasper Huisman. Via een verdediger ging de bal naar de kruising, maar weer geen doelpunt. De supporters liepen vol vertrouwen naar de theepauze. NSVV was de laatste twee wedstrijden trefzeker in de 88ste en 92ste minuut. De gedachte was dat het dit keer eerder beslist zou worden en ontspannen richting de derde helft gewerkt zou kunnen gaan worden.

De tweede helft begon Bruse Boys iets van tegenstand te bieden. De eerste kans was toch weer voor NSVV. Sjoerd haalde van dichtbij hard uit in de korte hoek, maar weer redde Bruse Boys keeper Kenneth Boogerd zijn ploeg. NSVV hielp Bruse Boys daarna een handje. Rob den Engelsman mocht alleen op NSVV-keeper Jarmo Hartgers afgaan, maar schrok zich te pletter van de plotselinge kans en miste. Jasper Huisman werd volgens de NSVV-supporters hardhandig in het zestienmeter gebied onderuit geschoffeld en schreeuwden om een rode kaart. Scheidsrechter Düzdüsen zag er geen kaart in, sterker nog er was niets aan de hand en gebaarde verder te spelen. Koen Witsiers werd net als vorige week weer binnen de lijnen gebracht. Vorige week was Koen met twee assist een belangrijke pion. Dit keer mocht hij zelf drie doelpogingen ondernemen. Met een kopbal op de lat was hij het dichts bij het winnende doelpunt. Het was de invaller van Bruse Boys die aan de ander kant wist te ontsnappen en wel rustig bleef voor het doel. NSVV scoort de laatste tijd altijd in de 92ste minuut, maar zover liet scheidsrechter Düzdüsenhet niet komen. Het was tijd om in te pakken.

NSVV kan een weekje gaan trainen op het afwerken. VVGZ bleek de ongeslagen status van koploper MZC’11 te hebben doorbroken en nadert tot twee punten achterstand. NSVV is even afgehaakt in de achtervolging op MZC’11 en zakt naar plek drie. Plek drie wordt gedeeld met vier andere teams. Eén punt daarachter staat Arnemuiden en dat is de mooie tegenstander van NSVV volgende week.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Rik Bakker, Fabian Korbijn (60e Koen Witsiers), Remco van der Stel, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart (70e Lorenzo Pengel), Leonard Kramp,
Jasper Huisman, Gijs van de Zande (83e Robin ’t Jong)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 0-1