NSVV verliest de koppositie aan Oostkapelle/Domburg

In de onderlinge strijd om de koppositie tussen NSVV en Oostkapelle/Domburg, stond NSVV lange tijd onder druk en was niet echt bij machte om gevaarlijk te worden voor het vijandelijke doel. De twee tegen nul nederlaag was een betrouwbare afspiegeling van de prestaties op het veld.

De gehele eerste helft was er druk op het doel van NSVV. Met wervelende acties bereikte Oostkapelle/Domburg telkens gevaarlijk het doel. Meerdere keren moest NSVV-doelverdediger Jarmo Hartgers zijn ploeg van een achterstand redden. NSVV kon alleen via een snelle omschakeling counteren naar het vijandige doel. De snelle omschakeling was er wel telkens, maar in de eindpass ontbrak het aan nauwkeurigheid bij NSVV. Het lukte NSVV niet stand te houden tot de rust. Het was Maarten Hazelaar die met een boogballetje Levi Mombarg wist te bereiken. NSVV-keeper Jarmo Hartgers kwam uit zijn doel, maar werd met een kopbal over hem verschalkt.

In de tweede helft had NSVV de schroom achtergelaten in de kleedkamer en begon veel beter dan in de eerste helft. NSVV voerde de druk op het doel van Oostkapelle/Domburg op. Uiteindelijk kwam er een grote kans voor NSVV op de gelijkmaker. In de drukte dichtbij het doel kon Robin ’t Jong de bal intikken. Het lukte Robin helaas niet om snel in het drukke strafschopgebied succesvol voor NSVV te zijn. Langzaam kreeg Oostkapelle/Domburg weer grip op de wedstrijd en met nog een kwartier te gaan inclusief blessuretijd koos NSVV voor de alles of niets tactiek.  Achterin werd het één tegen één en Michael Ouwens werd als stormram naar voren gedirigeerd. Het werd niet alles, maar juist niets. NSVV-keeper Jarmo Hartgers had al een keer redding gebracht, toen hij een cornerbal hard wegwerkte. De bal kwam van dichtbij vol in het gezicht van Oostkapelle/Domburg aanvoerder Jochem Hazelaar en caramboleerde in het doel. Pas na zijn blessurebehandeling begreep hij dat hij gescoord had. Jeroen Voshart maakte nog wel de aansluitingstreffer, maar in tegenstelling tot de NSVV-supporters had scheidsrechter Patrick de Meyer een overtreding voorafgaand aan het doelpunt gezien.

Oostkapelle/Domburg heeft met deze overwinning de koppositie van NSVV overgenomen. In deze spannende competitie krijgt de nieuwe koploper telkens last van knikkende knieën. Laten we kijken of Oostkapelle/Domburg wel bestand is tegen de druk van de koploper. Ze kunnen gelijk volgende week aan de bak tegen hun buurman Serooskerke. NSVV heeft twee punten achterstand opgelopen en moet in de thuiswedstrijd tegen Arendskerke de druk erop houden.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren (82e Lars van der Heiden), Jessy Fortes (80e Yoeron van der Ree), Michael Ouwens, Kjetil Mol (46e Ruben van Belle), Leonard Kramp, Jeroen Voshart, Sjoerd Hofstede, Robin ’t Jong, Gijs van de Zande, Jasper Huisman

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-0