NSVV verliest de topper tegen VVGZ

NSVV kwam gelijk onder druk te staan en er was paniek in de tent bij de vele dode spelmomenten tegen. Al snel was er een uitzichtloze achterstand van twee tegendoelpunten. Net voor de rust wist NSVV zich knap te herstellen en met een gelijke stand werd de thee gedronken. Na rust kwam NSVV wel goed uit de startblokken en kwam het aan goed samenspelen toe. VVGZ zat er daarna over het hele veld als team weer goed bovenop. VVGZ kwam op voorsprong en was vandaag de betere ploeg.

Bij de start van de wedstrijd leek NSVV onder de indruk en werden er veel cornerballen weggeven en onnodige overtredingen gemaakt. Voor het doel was er telkens alarmfase één bij NSVV. VVGZ heeft twee lange mannen in het team en geheel vrijstaand mocht Paul Scheurwater koppend bij de tweede paal het eerste doelpunt namens VVGZ binnenkoppen. Serkan Tanriseven had de tweede voor VVGZ op zijn schoen, maar de NSVV-doelman Jarmo Hartgers redde knap met zijn voeten. De andere lange man aan de zijde van VVGZ Mike Zagwijn, mocht na weer een cornerbal voor VVGZ vrijstaand de tweede binnenkoppen. NSVV lag in de touwen en had het moeilijk. Voor rust hervond NSVV zich weer. Eerst was er een voorzet van Jasper Huisman die lopend hard van afstand mooi werd binnengekopt door Paco Steijn. In de laatste minuut voor de rust gooide Jasper Huisman er een dubbele schaar uit en de keeper van VVGZ leek onder de indruk, want hij had geen antwoord op het afstandsschot van Jasper. De vele meegereisde supporters uit Numansdorp stonden tevreden in de rust aan de koffie en hadden zin in de tweede helft.

NSVV begon goed aan de tweede helft en combineerde lekker over het veld. Het grootste voordeel ten opzichte van de eerste helft was dat NSVV nagenoeg geen cornerballen meer tegen kreeg. Net toen NSVV weer over links de aanval zocht, werd de bal onderschept en lag de linkerkant bij NSVV open. De voorzet van VVGZ was lang onderweg, maar er werd niet goed op geanticipeerd door de NSVV-defensie. Serkan Tanriseven bedacht zich geen moment en schoot strak raak. VVGZ nam de wedstrijd weer over en kende geen zwakke plekken in het team, waar NSVV gebruik van kon maken. Er was nog wel een kans voor Jasper Huisman, maar de VVGZ-doelman bracht met zijn voeten redding. NSVV probeerde van alles, er werd een verdediger geofferd voor een extra spits, maar NSVV kon geen grote kans meer creëren.

Na drie winstpartijen op rij bleek dit verlies voor NSVV te resulteren in een keldering op de ranglijst van de tweede naar de zesde plek. Ieder nadeel heeft zijn voordeel. De top zes staat bovenop elkaar met 20 tot 23 punten, dus er is niets aan de hand voor NSVV. Volgende week weer gewoon winnen en NSVV stijgt weer gegarandeerd op de ranglijst. Slachtoffer moet dan worden de voor NSVV onbekende De Meeuwen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren, Michael Ouwens, Rik Bakker (85e Levi Vugts), Fabian Korbijn
(46e Kjetil Mol), Paco Steijn, Jeroen Voshart, Sjoerd Hofstede, Robin ’t Jong (84e Leonard Kramp),
Gijs van de Zande, Jasper Huisman

Ruststand: 2-2