NSVV verliest onnodig punten

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Yerseke op het programma. In de thuiswedstrijd bleek deze tegenstander een goed voetballende en taaie verdediging te hebben. Deze wedstrijd werd dan ook pas in de laatste minuten gewonnen door NSVV met 3-2.

NSVV is na het trainingskamp en de winterstop goed begonnen aan de 2e helft van de competitie, 7 punten uit 3 wedstrijden met een doelsaldo van 9-1.
Ook is NSVV een van de betere clubs verdedigend met, tot afgelopen zaterdag, 18 tegen doelpunten. Alleen Terneuzense Boys hebben minder doelpunten (15) tegen, maar ook nog 2 “inhaal’ wedstrijden voor de boeg.

Yerseke kan ook terugkijken op goede resultaten en NSVV had tot bij aanvang van deze wedstrijd maar 1x verloren in uitwedstrijden. Dus genoeg ingrediënten om er een goede en spannende wedstrijd van te maken. Helaas, niets leek minder waar, van beide kanten werd er erg nerveus en slordig gespeeld met weinig uitgespeelde kansen.

NSVV had in de eerste helft wel wat meer overwicht, maar het doelpunt, corner van Koen Witsiers, werd door de keeper van Yerseke op slag van rust in eigen doel gewerkt; 0 – 1.

Na de rust ging Yerseke voortvarend op zoek naar de gelijkmaker, maar ondanks wat kansjes bleef deze uit.
Totdat Jessy Fortes in de 67e minuut de fout in ging. Door het aandringen van Yerseke bleef NSVV slordig spelen en achteruitlopen i.p.v. druk te zetten op hun tegenstander en zodoende min of meer de gelijkmaker over zichzelf afriep.
Een speler van Yerseke gaf een goede voorzet, en de hierop volgende fraaie kopbal werd de verdiende gelijkmaker voor Yerseke; 1 – 1.
Al met al wel een spannende wedstrijd, maar geen goed voetbal deze keer van beide clubs.

Aanstaande zaterdag speelt NSVV thuis de “inhaal” wedstrijd tegen Bruse Boys en hopelijk kunnen ze zich dan herstellen van deze onnodige puntenverlies.

Klik hier voor de fotoreportage

Doelpuntenmakers:
45e min.          0 – 1    Koen Witsiers
67e min.          1 – 1    Sylvio Hage

Opstelling NSVV:
Nick van Gelder, Lars van der Heiden, Michael Ouwens (63e min. Levi Vugts), Jessy Fortes, Boyd van Andel, Yoeron van der Ree, Jeroen Voshart, Sjoerd Hofstede (74e min. Christian van der Velden), Koen Witsiers, Lorenzo Pengel (82e min. Jorian van der Vlis), Peter-Jan Cazander

Geschreven door: Ronald Mann