NSVV verliest twee punten aan SSV’65

SSV’65 speelt alweer voor het tiende jaar in de huidige 2e klasse E. NSVV heeft ooit eenmaal eerder een uitstapje naar deze klasse gemaakt in seizoen 2005/2006, maar toen speelde SSV’65 nog een klasse hoger in de 1e klasse C. NSVV en SSV’65 hadden elkaar hierdoor nog nooit ontmoet. SSV’65 was vorig jaar nog tweede geworden achter kampioen de Meeuwen en bezet met een twaalfde plaats op de ranglijst een te lage notering. Met ijspegels aan de neus beleefde het publiek een mooie eerste helft met goed voetbal en kansen aan beide kanten. NSVV was de bovenliggende partij de eerste helft en na een warm drankje in de rust gingen de supporters met veel goede moet weer naar het veld. De tweede helft viel tegen. Het eerste half uur werden er geen kansen afgedwongen. Het laatste kwartier ging NSVV toch nog kansen creëren, maar was er uit het niets een overtreding op een SSV’65 speler in het strafschopgebied. Na de benutte penalty moest NSVV nog alle zeilen bijzetten om de eerste remise van het seizoen te kunnen bijschrijven. SSV’65 is zeker geen laagvlieger, maar het voelde toch als het verliezen van twee punten voor NSVV.

De eerste helft was nog maar net begonnen toen Lorenzo Pengel een geweldige kans kreeg, maar de topscoorder van NSVV wist deze keer het net niet te vinden. In de tegenaanval was het wel raak voor SSV’65.  Het was Claude de Smit die scoorde. Deze rechtsvoor van SSV’65 was de gehele eerste helft het meest dreigend en de verdediging van NSVV had zijn handen vol aan deze speler. Het spel bleef heen en weer golven. Na weer een afgemeten voorzet van Mitchel Louwerens was het aanvoerder Jeroen Voshart die van dichtbij de gelijkmaker inkopte. Net voor rust mocht Mitchel Louwerens nog een keer in kansrijke positie uithalen en maakte Sjoerd Hofstede nog een mooie solo door het strafschopgebied. Iedereen ging koud van buiten en warm van binnen richting de kachel.

De tweede helft had NSVV de af en toe harde wind in de rug, maar het spel werd slordiger. Eerste half uur viel er weinig te beleven, alleen een kopbal van SSV’65 recht op keeper Melvin Kruijthof af. Eindelijk was er weer een levensgevaarlijke voorzet van Mitchel Louwerens, die als door een wonder op een metertje van de doellijn door iedereen net werd gemist. De NSVV-supporter dacht dat dit het startsein zal zijn voor een vijftien minuten jacht op een terechte overwinning. Helaas werd er een overtreding gemaakt op een SSV’65 speler en werd dit buitenkansje benut door Perry Bek. De rollen waren omgedraaid en SSV’65 ging geloven in een overwinning en NSVV kon in de achtervolging. Mitchel Louwerens gaf een mooie poeier, die op de lat uiteenspatte.  Koen Witsiers lukte het wel om de stand recht te trekken. Het was een cornerbal van links die door iedereen werd gemist en in het net zeilde.

NSVV bleek na de wedstrijd de derde plek behouden te hebben met het ene puntje, maar zag wel Terneuzense Boys en Oostkapelle twee punten verder uitlopen. Nu de winterstop is aangebroken kunnen we concluderen dat dit een zeer leuke competitie is. NSVV heeft zeker punten laten liggen, maar ook geweldige overwinningen geboekt op goede tegenstanders. Met een top drie notering na zeven overwinningen, één remise en vier verloren partijen mag NSVV tevreden zijn. Een slechte tegenstander waar makkelijk van gewonnen kon worden is NSVV nog niet tegengekomen. Wel is NSVV tegengekomen ploegen met een paar spelers van de buitencategorie voor deze klasse. Er is bij alle clubs veel beleving. Tegenstanders komen weer met veel supporters naar Numansdorp. Arnemuiden kwam zelfs met een supporter bus naar Numansdorp en onze voorzitter werd zelfs bang dat we langs de lijn geen baas meer in eigen huis zouden zijn. Na het trainingskamp staat de eerste wedstrijd gepland op 19 januari, als DBGC op bezoek komt. Dit is wel een bekende tegenstander voor NSVV, waar we mooie herinneringen aan bewaren. Vol verwachting zal het hart weer gaan kloppen van de NSVV-supporters.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens (85e Daan Uilenbroek), Jessy Fortes, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Yoeron van der Ree, Jeroen Voshart, Mitchel Louwerens, Koen Witsiers, Lorenzo Pengel (75e Christian van der Velden)

Ruststand: 1-1
Eindstand: 2-2