NSVV verliest twee punten in de extra tijd tegen SVS

De eerste helft was NSVV strijdbaar en de bovenliggende partij. Er waren voldoende kansen op een voorsprong gecreëerd en na de rust zou het een kwestie van het goede werk afmaken worden. SVS en NSVV begonnen het eerste gedeelte van de tweede helft zonder kansen. Uiteindelijk kwamen er twee grote kansen voor NSVV en werd een voorsprong bereikt. Zonder noemenswaardige kansen voor SVS werden de negentig minuten volgemaakt, maar in de extra tijd benutte SVS een stafschop en werden er twee punten gemorst door NSVV.

In de eerste helft begon NSVV zeer goed. Er werd snel de diepte gezocht en vooral via de rechterkant kwam NSVV er een paar keer zeer goed door. De drie grootste kansen waren voor Michael Ouwens, Peter Jan Cazander en Romano Niamut. In de eerste minuut was er direct een corner van Romano die rakelings werd over gekopt door Michael. Sjoerd Hofstede brak goed door over rechts en gaf een lage voorzet die via de binnenkant voet door Peter Jan werd overgetikt. Romano Niamut ging een goede combinatie aan midden voor het doel en loste een afstandsschot die gepareerd werd door SVS-keeper Bart de Keijzer. SVS was veel minder dreigend. Alleen Joran van Opstal zorgde voor wat dreiging via de linkerkant.

In de rust was het enige commentaar van de NSVV-supporter dat er nog geen kans benut was. De tweede helft was veel minder kansrijk van beide kanten. Pas na twintig minuten was er een kans voor NSVV. Dit was gelijk de grootste kans van de wedstrijd. Yoeron van der Ree brak over rechts door en gaf een perfecte voorzet die in de loop werd ingekopt door Sjoerd Hofstede. De SVS-keeper werd gepasseerd, maar via de binnenkant van de paal kwam de bal weer het veld in. Een paar minuten later demarreerde Sjoerd Hofstede nog een keer over de as van het veld, maar zijn tweede goede inzet ging via een tegenstander net naast. De wedstrijd was weer op gang en het was wachten op de voorsprong voor NSVV. Het was een corner van Romano Niamut die bij de tweede paal in het dak van het doel werd geknald door Gijs van de Zande. Na deze voorsprong bleef NSVV lekker voetballen en zonder noemenswaardige kansen voor SVS werd de negentig minuten volgemaakt. In de extra tijd ontstonden er toch nog een aantal flipperkast momenten voor het NSVV-doel. In eerste instantie redde NSVV-keeper Melvin Kruijthof twee punten met een geweldige reflex op de lijn. Daarna kwam er nog een keer een onoverzichtelijke situatie voor het doel van NSVV waarin ineens een speler van SVS op de grond lag en scheidsrechter Wim Roozeboom naar de stip wees. De strafschop werd benut en SVS was de morele winnaar van het gelijke spel.

NSVV schoot niets op met het puntje en blijft net in het linker rijtje steken. Volgende week begint de nieuwe ronde van de derde periode en staan alle tellers weer op nul. Clubs die geen uitdaging uit de weg gaan kunnen nog eenmaal proberen een prijs te pakken. NSVV speelt de eerste wedstrijd van de laatste periode thuis tegen Deltasport. In de uitwedstrijd tegen Deltasport werd de grootste seizoensoverwinning geboekt. Er zijn geen kleintjes in deze klasse en Deltasport heeft hun laatste competitiewedstrijd gelijk gespeeld tegen Spirit, dus NSVV is gewaarschuwd.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Yoeron van der Ree, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede (89e Sediq Walizada), Romano Niamut, Jeroen Voshart, Richard Bras, Koen Witsiers (76e Gijs van de Zande), Peter Jan Cazander (83e Kjetil Mol)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 1-1

Scoreverloop:
79e min.               0 – 1       Gijs van de Zande
93e min.               1 – 1       Joran van Opstal (strafschop)

Geschreven door: Bas Snijders