NSVV verliest tweede plaats aan Oostkapelle

In een goede spannende wedstrijd heeft NSVV verloren van een tegenstander met vier spelers van de buitencategorie in hun selectie. De eerste twintig minuten liet NSVV zich afbluffen en bleef de schade beperkt tot één tegendoelpunt. De rest van de eerste helft was NSVV beter, maar werden de kansen niet benut. De tweede helft ging NSVV verder en werd de verdiende gelijkmaker gescoord. In een periode van vijftien minuten liep Oostkapelle met maar liefst drie doelpunten uit. In het spannende eindstuk kwam NSVV wonderbaarlijk goed terug en bleek het verschil één doelpunt te veel voor een verdiende puntendeling. Oostkapelle stond na vier wedstrijden met één punt onderaan, maar zijn nu ingespeeld en hebben de laatste zeven wedstrijden gewonnen.

NSVV moest wennen aan het snelle aanvalsspel van Oostkapelle. Met name de jonge voorwaartse spelers Maarten Hazelaar en Sjoerd Verhulst waren moeilijk te stoppen. Dit waren ook de spelers met de twee grootste kansen voor Oostkapelle in de eerste twintig minuten. Eerst was het een volley van Maarten Hazelaar en daarna een hard laag schot van Sjoerd Verhulst. Beide keren konden ze keeper Melvin Kruijthof niet verrassen en keerde hij de inzetten. Na twintig minuten creëerde NSVV de eerste grote kans. Lorenzo Pengel tikte de bal naar Richard Bras, die vrij mocht uithalen binnen de zestienmeterlijn. Zijn schot kwam binnen het bereik van keeper Bart van Wuyckhuyse. Direct daarna kwam Oostkapelle op voorsprong. Het was een snelle aanval over rechts, waarbij Sjoerd Verhulst de mee opgekomen Sander Versendaal de diepte instuurde. Hij schoof de bal feilloos langs keeper Melvin Kruijthof. NSVV besefte dat het spel moest verbeteren en kwam beter in de wedstrijd. De rest van de eerste helft was NSVV de bovenliggende partij. Eerst was er een doelpunt van Lars van der Heiden na een mooie combinatie die vanwege buitenspel werd afgekeurd.  De grootste kans kwam uit een goede vrije trap van Mitchel Louwerens. Van dichtbij kon Jeroen Voshart koppen en met een voetreflex redde keeper Bart van Wuyckhuyse de inzet.

De tweede helft begon met een schitterend doelpunt van Peter Jan Cazander. Hij kapte en draaide langs de dubbele dekking en schoof de bal beheerst langs de keeper.  Lorenzo Pengel dacht daarna NSVV op voorsprong gebracht te hebben, maar voor de tweede keer vlagde de grensrechter voor een doelpunt vanuit buitenspelpositie. Via een harde vrije trap van Maarten Hazelaar kwam Oostkapelle onverwachts weer op voorsprong. Eén minuut later combineerde NSVV geweldig door het hart van de Oostkapelle verdediging. Het schot van Koen Witsiers deed het net bollen en veel supporters juichten. Echter lag de bal achter het doel en had alleen het zijnet gebold. NSVV ging steeds meer risico nemen en liep in het mes van de counter. Sjoerd Verhulst was het eindstation van de snelle Oostkapelle counter. Door een fout in de NSVV-defensie kon Wouter Verduijn intikken en liep Oostkapelle zelfs uit tot een vertekende één tegen vier voorsprong. NSVV toonde veerkracht en via doelpunten van Koen Witsiers en Lorenzo Pengel werden het spannende laatste minuten. Uiteindelijk kreeg NSVV niet meer waar het gezien over de hele wedstrijd recht op had.

In deze spannende tweede klasse E staan nu vijf ploegen binnen vijf punten van elkaar. NSVV staat momenteel op de derde plek op drie punten afstand van koploper Terneuzense Boys. Volgende week is de laatste wedstrijd voor de winterstop. Tegenstander SSV’65 heeft de laatste vier wedstrijden niet gewonnen en de laatste winst was op 3 november jl.. Onderin is het ook spannend en SSV’65 zal alles geven om nog drie punten bij te kunnen schrijven voor de winterstop. NSVV is gewaarschuwd, want heeft de meeste punten verspeeld tegen de op papier wat lager geklasseerde tegenstanders. Nog eenmaal alles geven dus voor de welverdiende winterstop.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Roderick Bekker, Peter Jan Cazander (88e Sjoerd Hofstede), Jeroen Voshart, Richard Bras, Mitchel Louwerens, Koen Witsiers, Lorenzo Pengel

Ruststand: 0-1
Eindstand: 3-4