NSVV verliest van Spirit en zakt naar de middenmoot

NSVV speelde een matige eerste helft, waarin Spirit tegen een half uur spelen dreigender werd voor het doel van NSVV en uiteindelijk scoorde. De tweede tegentreffer net voor rust was een tegenvaller voor NSVV. De tweede helft werd de sterk bezette bank van NSVV benut en al snel werd gekozen voor één tegen één achterin. Dit resulteerde in kansen aan beide zijden, maar helaas voor NSVV geen doelpunten meer.

De eerste helft was vooral Spirit het spel aan het maken, zonder in eerste instantie echte kansen te creëren. NSVV heeft een snelle beweeglijke voorhoede en kan dan uit het niets dreigend worden. Zo waren de eerste kansen voor NSVV. Sjoerd Hofstede nam een strak afstandsschot op de pantoffel, die net links van het doel uitkwam. Vlak daarna mocht Boyd van Andel van dicht inschieten, maar werd zijn inzet op het laatste moment geblokt. Tegen het half uur spelen werd Spirit dreigender en zag je een Spirit doelpunt aankomen. Uiteindelijk werd de bal terug gelegd op de inlopende Spirit aanvoerder Stefan Bitter, die van randje zestienmeter strak onhoudbaar inschoot. NSVV maakte net voor rust bijna de gelijkmaker toen Lorenzo Pengel randje zestienmetergebied aangespeeld werd. Hij plaatste de bal met de binnenkant van de voet over de keeper, maar net ook boven de lat. Spirit scoorde net voor rust wel. De inzet van Laurens Visser werd nog gekeerd door NSVV-keeper Melvin Kruijthof, maar de rebound was weer voor Laurens Visser die de bal vrij af kon werken dicht bij het doel.

In de tweede helft werd er al snel door NSVV overgeschakeld naar alles of niets. Er werden drie verse krachten ingebracht en achterin één tegen één gespeeld. Uiteraard kreeg NSVV grote kansen, zo mocht Michael Ouwens bijvoorbeeld driemaal gevaarlijk op het doel van Spirit koppen. Uiteraard kreeg Spirit volop ruimte voorin in ook grote kansen. Door de NSVV-spelopvatting had de uitslag ook vijf tegen vijf kunnen worden, maar het lukte beide partijen uiteindelijk niet meer om te scoren.

In deze competitie kan tot nu toe iedereen van elkaar winnen en staat alles dicht bij elkaar in de stand. NSVV zakt door dit verlies van de derde naar de zesde plaats en moet volgende week weer vol aan de bak in de uitwedstrijd tegen Deltasport. Bij winst tegen Deltasport komt zo weer de top drie in beeld en bij verlies zomaar de onderste posities. Deltasport lijkt door de uitspraak van de KNVB een tikje opgelopen te hebben en verloor dit weekend met grote cijfers. NSVV is momenteel nog niet stabiel genoeg en zal scherp aan de wedstrijd moeten beginnen om de drie punten mee te nemen naar Numansdorp.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Chemano Cruden (65e Lars van der Heiden), Michael Ouwens, Jessy Fortes, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Richard Bras (46e Peter-Jan Cazander), Koen Witsiers, Boyd van Andel (65e Kjetil Mol), Lorenzo Pengel, Sediq Walizada

Ruststand: 2-0
Eindstand: 2-0