NSVV verstevigt de koppositie tegen Serooskerke

NSVV begon vol overtuiging en was snel klaar met Serooskerke. Na een drie tegen nul ruststand, liet NSVV het in de tweede helft lopen. Serooskerke had niet de klasse om NSVV daarna in de problemen te brengen.

In de eerste helft was het direct raak uit een cornerbal van Jasper Huisman, die bij de eerste paal mooi werd binnen geknikt door Jeroen Voshart. Tien minuten later waren de rollen omgedraaid en gaf Jeroen Voshart een voorzet naar de voor het doel vrijstaande Jasper Huisman. Jasper liet het net bollen, maar de bal bleek langs de verkeerde kant van de paal tegen het net gekomen. Dit was echter alleen warmdraaien. Jasper kreeg even later twee vergelijkbare kansen die er wel ingingen. De eerste keer was het na goed terugleggen door Robin ‘t Jong en de tweede keer na goed doorzetten en voorzetten van Paco Steijn. Na drie tegendoelpunten was Serooskerke wakker en attaqueerde nog tweemaal het doel van NSVV.
De eerste maal bracht de onderkant van de lat uitkomst en na een kopbal van dichtbij NSVV doelman Jarmo Hartgers.

In de tweede helft leek NSVV in gedachte al bij de derde helft en bij Serooskerke ontbrak de kwaliteit om de boel wakker te schudden. Serooskerke was nog met één schot gevaarlijk vanuit de draai, maar keeper Jarmo Hartgers was niet onder de indruk en stopte de inzet. Robin ’t Jong had daarnaast nog drie dotten van kansen, maar hield zijn kruit waarschijnlijk droeg voor de volgende wedstrijd.

Na de wedstrijd bleken de toppers van de eerste periode MZC’11 en VVGZ weer punten verloren te hebben. Hierdoor bleek NSVV met de winst de vorige week bemachtigde koppositie te hebben versterkt. DBGC (minder verliespunten) en Yerseke (beter doelsaldo) staan er met een wedstrijd minder theoretisch beter voor dan NSVV. Maar dat is theorie, praktisch weet NSVV in ieder geval zeker dat als alle resterende wedstrijden gewonnen worden, is NSVV kampioen. Volgende week wacht NSVV de volgende topper van deze mooie competitie met de uitwedstrijd tegen Oostkapelle/Domburg. Thuis heeft NSVV een puntje gestolen van Oostkapelle/Domburg door net voor tijd de aansluitingstreffer te maken en in blessuretijd zelfs de gelijkmaker. Het is oliedom dat twee belangrijke ervaren toppers in deze simpel gewonnen wedstrijd tegen Serooskerke door onnodige overtredingen een schorsing voor de volgende wedstrijd oplopen. Het team lijkt in deze fase van de competitie in ieder geval klaar voor de volgende uitdaging.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren, Jessy Fortes (78e Yoeron van der Ree), Rik Bakker (82e rode kaart), Kjetil Mol (46e Ruben van Belle), Paco Steijn, Jeroen Voshart (67e Leonard Kramp), Sjoerd Hofstede,
Robin ’t Jong, Gijs van de Zande, Jasper Huisman

Ruststand: 3-0