NSVV wint in de extra tijd van Arnemuiden

Arnemuiden maakte indruk op NSVV als één van de beste tegenstanders die NSVV tot nu toe getroffen heeft. De eerste helft was Arnemuiden ook de bovenliggende partij, zonder uitgespeelde kansen te creëren. De tweede helft was NSVV de bovenliggende partij. NSVV creëerde wel twee honderd procent kansen. De eerste ging er niet in. De tweede ging er in blessuretijd wel in.

In de eerste helft was het een gelijk opgaande partij. Arnemuiden heeft een sterke as en had een licht overwicht. Tot aan 20 meter voor het NSVV doel kon Arnemuiden combineren, maar de defensie van NSVV zorgde ervoor dat Arnemuiden niet verder kon komen. Wat overbleef was een paar afstandsschoten.  De Arnemuiden spelers Jannick Schaier, Jimmy Nooijer en Ronaldo Meijer probeerde het met een afstandsschot. De uitstekende NSVV doelman Melvin Kruijthof had geen enkele moeite met deze pogingen. Na ruim een half uur had Arnemuiden één keer een overtal situatie gecreëerd in het strafshopgebied van NSVV. Roderick Bekker greep goed in en voorkwam hiermee een gevaarlijke situatie. NSVV gaf ook een paar afstandsschoten, maar keeper Joan van Belzen was niet onder de indruk. De grootste kans voor NSVV was na een mooie actie van Mitchel Louwerens op de rechter achterlijn.  Bij de eerste paal kwam Lorenzo Pengel een schoenmaat te kort om de voorzet binnen te tikken.

De tweede helft was voor NSVV. Arnemuiden was maar eenmaal gevaarlijk voor het doel van NSVV. Benjamin Dijke raakte de bal echter in kansrijke positie niet goed en zijn schot ging naast het doel. Tijdens het overwicht van NSVV was de eerste serieuze poging een afstandsschot van Koen Witsiers. De mooiste aanval van de middag was een dieptebal van Lars van der Heiden op Mitchel Louwerens. Mitchel demarreerde over de linkerkant van het veld en gaf een perfecte voorzet op Jordy Wemelsfelder. Jordy tikte de bal net naast het doel. De tijd begon te dringen en het was uiteindelijk een vrije trap die het lot van Arnemuiden beslechtte. Mitchel Louwerens tikte de vrije trap naar Koen Witsiers. Koen knalde op het doel en keeper Joan van Belzen kon de bal niet onder controle krijgen. In de rebound was Jordy Wemelsfelder attent en tikte de bal binnen. Een minuut later floot de goed leidende Jerry Molenaar voor het eindsignaal.

Terneuzense Boys heeft de eerste periode gewonnen. NSVV heeft van Terneuzense Boys gewonnen en de punten laten liggen tegen de lager geklasseerde tegenstanders. Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. FC Axel staat op de elfde plaats en NSVV zal dit soort wedstrijden moeten winnen om een onvergetelijk seizoen te gaan beleven. Opvallens is dat FC Axel alle negen punten in de uitwedstrijden heeft gehaald en tot nu toe maar één uitwedstrijd heeft verloren. Het is aan de selectie van NSVV om een passende reactie op FC Axel te verzinnen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Jeroen Voshart, Jessy Fortes (86e Michael Ouwens), Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Richard Bras, Peter Jan Cazander, Mitchel Louwerens, Koen Witsiers, Lorenzo Pengel (75e Jordy Wemelsfelder)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 1-0