NSVV wint moeizaam van rode lantaarndrager SSV’65

In een ambiance zonder publiek door de Corona maatregelen, met koud en druilerig weer en met amateurnopjes op een hobbelig veld, liet NSVV niet het goede combinatiespel van vorige week zien. Dit lag zeker niet aan de twee uit de jeugd overgekomen spelers Robin ’t Jong en Paco Steijn, die hun basis competitiedebuut maakte. Positieve is daarnaast dat NSVV geconcentreerd bleef spelen, nauwelijks kansen weggaf en het geloof bleef houden in een doelpunt. De verdiende beloning kwam dan toch nog net voor tijd met een doelpunt van NSVV-topscoorder Jeroen Voshart.

Het eerste kansje van NSVV was na ruim twintig minuten. Paco Steijn speelde Gijs van de Zande vrij die een hard laag schot loste. De grootste kans van de eerste helft was toen Jeroen Voshart in de drukte het spel verlegde naar rechts en Robin ’t Jong een perfecte voorzet afleverde op de schoen van Jasper Huisman. Van dichtbij wist keeper Ruben de Kok de inzet van Jasper te keren. De eerste helft waren er nog twee kansjes. De eerste was toen keeper Ruben de Kok een schot van Sjoerd Hofstede niet klemvast had en nog net op tijd kon herstellen voordat Jasper Huisman de bal in het lege doel kon tikken. De laatste kans van de eerste helft was toen Gijs van de Zande de bal terug legde op Rik Bakker, die van randje zestienmeter mocht uithalen.

De tweede helft had Robin ’t Jong zijn basis competitiedebuut kunnen opluisteren met een doelpunt. Robin zorgde met zijn snelheid continu voor dreiging, maar hij kreeg twee grote kansen uit stilstand door het werk van anderen. De eerste kans schrok Robin van de misser van zijn SSV’65 bewaker. Binnen de zestien recht voor het doel mocht hij vrij schieten. Robin heeft het in zijn jeugdopleiding waarschijnlijk anders geleerd, want zijn schot ging rakelings over. Zijn tweede kans was toen Sjoerd Hofstede hem knap vrij speelde. Robin had meer tijd, maar het lukte weer niet. De medespelers waren nog niet gewend aan de diepgang en combinatie mogelijkheden van de andere debutant Paco Steijn. Paco was een paar keer op het juiste moment op de juiste plaats, maar werd nog overgeslagen. De uitstekend leidende scheidsrechter Michel van de Luitgaarden leek de wedstrijd te moeten staken na een hamstringblessure in de zestigste minuut. Minutenlang werd hij op het veld door de verzorgers van SSV’65 en NSVV behandeld. Wonderwel besloot hij op zijn tandvlees de wedstrijd af te maken. NSVV kreeg steeds grotere kansen, maar de bal wilde er niet in. Waar in het verleden NSVV in de eindfase als een blinde kip met z’n allen vooruit liepen, werd deze keer de balans wel goed bewaakt en kwam de defensie niet echt in de problemen. De vaste vrije trappen nemer Jasper Huisman heeft waarschijnlijk inspiratie uit het publiek nodig, want net voor tijd liet hij het nemen van een vrije trap op het puntje van het zestienmetergebied over aan Gijs van de Zande. Gijs legde hem buiten bereik van de keeper perfect in de drukte van het vijfmetergebied en het was weer eens Jeroen Voshart die de bal binnen liep. Volgens SSV’65 grensrechter Sjaak Remijn wel uit buitenspelpositie. Scheidsrechter Michel van de Luitgaarden hoorde de uitleg van de grensrechter uitgebreid aan, maar bleef bij zijn beslissing en keurde het doelpunt goed. NSVV heeft een eigen VAR, aangezien iedere wedstrijd wordt opgenomen. Uit de beelden bleek de scheidrechter de juiste beslissing genomen te hebben.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen koploper MZC’11 op het programma. MZC’11 leed hun tweede puntverlies door een remise tegen De Meeuwen uit het rechterrijtje. Met dit resultaat behaalde MZC’11 wel de eerste periodetitel door een beter doelsaldo dan VVGZ. MZC’11 scoort gemiddeld 3,6 doelpunten per wedstrijd en krijgt nauwelijks tegendoelpunten. Tegen de Meeuwen was wel de eerste keer dat ze twee tegendoelpunten moesten incasseren. NSVV zal dus de weinige kansen moeten omzetten in doelpunten voor een resultaat tegen MZC’11.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Rik Bakker, Fabian Korbijn (75e Koen Witsiers), Paco Steijn, Jeroen Voshart, Sjoerd Hofstede, Robin ’t Jong, Gijs van de Zande, Jasper Huisman
(89e Yoeron van der Ree)

Ruststand: 0-0