NSVV wint onverdiend van Zinkwegse Boys

Als je wint krijg je drie punten moet NSVV gedacht hebben tegen Zinkwegse Boys. NSVV speelde de slechtste wedstrijd van het seizoen en Zinkwegse Boys vergat zichzelf te belonen met een paar broodnodige punten. De eerste twintig minuten zette NSVV goed druk op het doel van Zinkwegse Boys en waren er een paar kansjes te noteren. Na een vrije trap van Zinkwegse Boys die via de onderkant lat weer terug in het veld kwam was de ban gebroken en sloop er grote onzekerheid in de ploeg uit Numansdorp. Zinkwegse Boys kreeg nog vier grote kansen om te scoren, maar liet NSVV overleven. Net voor de officiële speeltijd verlopen was scoorde NSVV toch nog. Scheidsrechter de Witte liet nog bijna tien minuten aan blessuretijd doorspelen, maar de winst voor NSVV kwam niet meer in gevaar.

De wedstrijd begon lekker voor NSVV met direct een actie van Mitchel Louwerens die Zinkwegse Boys verdediger Ferry den Dool voorbijsnelde. Mitchel Louwerens zijn voorzet kon net niet ingetikt worden bij de tweede paal door Mitchel Keikes. Even later scoorde Mitchel Louwerens wel na een mooie combinatie vanuit buitenspelpositie volgens de grensrechter van Zinkwegse Boys. NSVV bleef de eerste twintig minuten de bovenliggende partij zonder echt gevaarlijk te worden voor keeper Stephan van Ruiven. Na ongeveer vijfentwintig minuten mocht Mike Fiere voor Zinkwegse Boys een vrije trap nemen. Hij plaatste een onhoudbaar schot, maar de lat bracht uitkomst. NSVV leek hierna de zenuwen in de benen te hebben gekregen en startte een waar foutenfestival. In de eerste helft kon Zinkwegse Boys spits Koen van der Ende hier tweemaal bijna van profiteren. Tweemaal was hij vrij om te schieten met alleen NSVV-verdedigers in de achtervolging. Beide schoten waren op het doel van NSVV en helaas voor Zinkwegse Boys was tweemaal keeper Melvin Kruijthof wel bij de les.

De tweede helft ging verder waar de eerste helft in geëindigd was. NSVV bleef eenvoudige ballen bij de tegenstander inleveren. Weer waren er twee levensgrote kansen voor Zinkwegse Boys. Het was nu alleen Kevin Brasser die de trekker mocht overhalen. Keeper Melvin Kruijthof haalde wel zijn normale niveau en bracht weer tweemaal redding. Enige lichtpuntje voor NSVV was het debuut van jeugdspeler Christian van der Velden die zich aan de malaise onttrok. Tien minuten voor tijd gaf NSVV eindelijk weer een teken van leven. Mitchel Louwerens leverde vanaf links een mooie voorzet af en Kelvin van der Giesen kon vrij inkoppen. Zijn kopbal werd net over getikt door keeper Stephan van Ruiven. Toen er negentig minuten op de klok stonden was er een bal dwars door de verdediging van Zinkwegse Boys die niet werd afgestopt. Koen Witsiers anticipeerde goed op de bal en pikte deze achter de verdediging van Zinkwegse Boys op. Oog in oog met keeper Stephan van Ruiven, schoof hij de bal onhoudbaar in de linkerhoek. In blessuretijd lag Koen Witsiers de bal nog goed terug op Kelvin van der Giesen die scoorde. Volgens scheidsrechter de Witte had Koen Witsiers zijn hand gebruikt om de bal onder controle te krijgen en keurde het doelpunt af.
DSC_0195
Ze zeggen altijd als je slechte wedstrijden wint dan wordt je kampioen. NSVV scoorde een doelpunt net voor tijd en Zinkwegse Boys benutte vijf grote kansen niet. NSVV heeft nog twee punten nodig voor het kampioenschap en heeft hiervoor drie wedstrijden de tijd. Zaterdag 12 mei speelt NSVV de volgende wedstrijd thuis tegen GHVV’13. Als NSVV wint kan het dik verdiende kampioenschap gevierd worden. ‘s Gravendeel heeft in de andere streekderby een punt gegund aan NBSVV, waardoor Zinkwegse Boys op de laatste plaats is gekomen. Waar Zinkwegse Boys vorig seizoen moeilijke wedstrijden net over de streep trok en kampioen werd, verliezen ze dit seizoen onnodige wedstrijden. Deze wedstrijd was het grote verschil van zevenenveertig punten op de ranglijst in ieder geval onzichtbaar.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Michael Ouwens, Lesley van der Stoep, Marco Mann, Roderick Bekker, Mitchel Keikes (46e Dikkie Bontes), Richard Bras, Yoeron van der Ree (67e Christian van der Velden), Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Koen Witsiers

Ruststand: 0 – 0
Eindstand: 1 – 0