NSVV wint ook de tweede spannende wedstrijd in zuid

Net als NSVV is Yerseke ook uit de derde klasse gepromoveerd en had het de eerste wedstrijd gewonnen. Het werd een spannende wedstrijd met goed voetbal, veel kansen en doelpunten. Yerseke bleek een snel en behendig spitsenduo te hebben in Arjen de Koeijer en Sylvio Hage. De eerste twintig minuten was Yerseke gevaarlijker dan NSVV en waren er twee grote kansen voor de bezoekers. Daarna kreeg NSVV meer grip op de wedstrijd en werd steeds dreigender. In de tweede helft werd dit omgezet in doelpunten door NSVV. Probleem was wel telkens dat NSVV het gevoel had verder uit te kunnen lopen, terwijl Yerseke gewoon tweemaal op gelijke hoogte kwam. NSVV toonde karakter en ging na de gelijkmakers weer verder waar het gebleven was. Uiteindelijk resulterend in een verdiende overwinning.

De eerste twintig minuten gaven Yerseke spitsen Arjen de Koeijer en Sylvio Hage hun visitekaartje af. Eerste grote kans werd door de snelheid van Sylvio Hage gecreëerd en hij gaf de mogelijk aan Arjen de Koeijer. Rechts van het doel passeerde hij keeper Melvin Kruijthof, maar gelukkig voor NSVV kaatste de paal het schot weer in het veld. Tweede grote kans van Yerseke was andersom. De voorbereiding was nu van Arjen de Koeijer en Sylvio Hage schoot de bal net naast het doel. De verdediging van NSVV had in deze periode de handen vol aan de twee beweeglijke spitsen. Het tweede gedeelte van de eerste helft was voor NSVV en er werden ook drie grote kansen gecreëerd. Tweemaal was er een perfecte voorzet van Mitchel Louwerens, die Kelvin van der Giesen vond. De eerste kopte Kelvin van der Giesen keihard op de kruising en de tweede kreeg hij nog net het puntje van zijn schoen tegen en ging net naast. De grootste mogelijkheid was een mooie steekbal van Peter Jan Cazander, die Lorenzo Pengel alleen op keeper Colin Hout af stuurde. Lorenzo Pengel zijn schot spatte uiteen op de voeten van de keeper.

Het sterke spel in het tweede gedeelte werd door NSVV doorgezet in de tweede helft en het was direct raak. Koen Witsiers bereikte goed de achterlijn en speelde Mitchel Louwerens aan. Mitchel Louwerens vond in een druk stafschop gebied Peter Jan Cazander. Peter Jan Cazander draaide mooi bij zijn tegenstander vandaan en schoot hard binnen. Uit het niets was er snel de gelijkmaker. Een corner kwam net buiten de zestien voor de voeten van Sylvio Hage. In geplaatst schot verschalkte Melvin Kruijthof. Binnen tien minuten pakte NSVV weer de voorsprong. Een corner van Koen Witsiers werd door iedereen gemist en bij de tweede paal stond Jeroen Voshart geheel vrij en tikte beheerst binnen. NSVV kreeg een domper te verwerken toen een vrije trap van de rechter kant van Evert van Houte door iedereen werd gemist en in het doel belandde. NSVV was weer terug bij af. Uiteindelijk was het een mooie combinatie over veel schijven die voor de winst zorgde. De perfecte scherpe voorzet van Sjoerd Hofstede werd voor de keeper binnengetikt bij de eerste paal door Kelvin van der Giesen.

NSVV is de onbekende afdeling Zuid goed begonnen met tweemaal winst en staat hierdoor met twee andere ploegen op kop in de tweede klasse E. De volgende tegenstander is Tholense Boys, die via de nacompetitie is gepromoveerd naar de tweede klasse. Tholense Boys heeft tot nu toe één gelijkspel behaald en zal alles geven om de eerste thuisoverwinning te boeken. NSVV is goed begonnen en moet in de eigen kracht blijven geloven.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Yoeron van der Ree, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Richard Bras (38e Peter Jan Cazander), Mitchel Louwerens, Kelvin van der Giesen, Lorenzo Pengel (46e Koen Witsiers)

Ruststand: 0-0
Eindstand: 3-2

Scoreverloop:
47e min 1-0 Peter Jan Cazander
53e min 1-1 Sylvio Hage
62e min 2-1 Jeroen Voshart
72e min 2-2 Evert van Houte
80e min 3-2 Kelvin van der Giesen

Geschreven door: Bas Snijders
Klik hier voor de opkomst van de wedstrijd