NSVV wint spectaculaire topper van DBGC

Het was een puntje van je stoel wedstrijd met veel onbenutte kansen aan beide zijden. DBGC kwam halverwege de eerste helft op voorsprong. NSVV kreeg de gelijkmaker er niet in en DBGC was levensgevaarlijk in de omschakeling. Net voor rust lukte het NSVV eindelijk wel om de stand gelijk te trekken en met zweet op het voorhoofd gingen de supporters van NSVV een drankje halen in de kantine. Na de rust kwam NSVV snel op voorsprong. Het bleef een zeer spannende wedstrijd met kansen voor NSVV om een veilige twee doelpunten verschil voorsprong op het scorebord te plaatsen. Maar ook dotten van kansen tot in de blessuretijd voor DBGC om de gelijkmaker erin te prikken. De NSVV-supporters smeekte om het eindsignaal van scheidsrechter Julian Simonse. Na zes minuten blessuretijd verloste hij eindelijk met een simpel blaassignaal de stress uit de lijven van de Numansdorpse supporters. NSVV vierde feest na deze 2-1 overwinning en zette weer een belangrijke stap richting het kampioenschap.

In de eerste helft was de eerste grote kans voor NSVV na een mooie aanval. Jasper Huisman stuurde Jerzy van Bergen diep en vanaf de achterlijn trok Jerzy de bal terug op de in het zestienmetergebied vrijstaande Koen Witsiers. Koen schoot hard net over het doel van DBGC. Een paar minuten later mocht NSVV-topscoorder Jasper Huisman alleen op de keeper afgaan. Jasper omspeelde DBGC-keeper Roy Nieuwland met een grote boog en gaf daarmee een DBGC-verdediger de kans om zijn inzet net voor de lijn te pareren. DBGC scoorde wel onverwachts. Na een corner voor NSVV was DBGC er razendsnel uit en de bal ging diep op de buitenspel staande Mitchell Heemes. Waarschijnlijk vanwege de geringe lengte van de DBGC-ploeg gaat spits Jeroen Sep bij cornerballen tegen voor zijn eigen doel staan om de ballen weg te koppen. Als de bal daarna weer voorwaarts gaat is hij er als de kippen bij en sprint hij volle bak naar voren. De NSVV-defensie stopte met verdedigen, omdat de bal richting Mitchell ging die buitenspel stond, maar had geen rekening gehouden met Jeroen Sep die vanuit het middenveld aan kwam snellen en de bal oppikte voor de voeten van zijn collega aanvaller. Samen gingen Jeroen en Mitchell alleen op NSVV keeper Jarmo Hartgers af en Jeroen schoof de bal naar Mitchell die de bal eenvoudig in het lege doel tikte. NSVV was even van slag, totdat Boyd van Andel met een mooie individuele actie door het hart van de DBGC-defensie alleen op de DBGC  keeper af mocht gaan. Zijn schot belande op de paal en in de rebound schoot Koen Witsiers hard op de lat. Net toen de moed de NSVV-supporters in de schoenen zakte was het wel raak. Dwars door een overvol zestienmetergebied zette Jasper Huisman een 1 – 2 op met Yoeron van der Ree en Jasper schoof de bal rustig in het hoekje. Net voor het rustsignaal mocht Jeroen Sep van DGBC nog even alleen op NSVV-keeper Jarmo Hartgers afgaan en keerde Jarmo knap de inzet van Jeroen.

In de tweede helft stuurde NSVV-aanvoerder Mitchel Louwerens met een mooi steekballetje spits Koen Witsiers de diepte in. Met een snoeihard schot tegen de touwen zette Koen zijn ploeg op voorsprong. Daarna waren er tal van kansen aan beide zijden. Eerst moest NSVV-keeper Jarmo Hartgers zijn ploeg twee keer in één aanval op de been houden. Daarna kopte Thijs Tromp van DBGC rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Peter Jan Cazander en Koen Witsiers probeerde het met goede afstandsschoten, maar DBGC-keeper Roy Nieuwland liet zich niet verrassen. De grootste NSVV-kans was een vrije schietkans voor Mitchel Louwerens en in de rebound prikte Koen Witsiers de bal net naast het DBGC-doel. Het moment van de wedstrijd kwam in blessuretijd toen Jeroen Sep alleen mocht afgaan op NSVV-keeper Jarmo Hartgers die ver uit zijn doel was. Jeroen Sep wilde met een ruime boog de bal langs Jarmo spelen, maar Jarmo las de situatie goed en met een uitgeschoven voet voorkwam Jarmo dat de bal hem passeerde. Het was nog even nagelbijten voor de NSVV-supporters, maar uiteindelijk vond ook scheidsrechter Julian Simonse het tijd om wat te gaan drinken.

Na de wedstrijd bleek ook de enige overgebleven concurrent om het kampioenschap Zuidland gewonnen te hebben van RCS. Over twee weken mag NSVV in de thuiswedstrijd zich om het kampioenschap gaan meten met hetzelfde Zuidland. Doordat ook Zuidland blijft winnen is het verschil nog steeds maar drie punten in het voordeel van NSVV. Belangrijk is dat NSVV een 17 doelpunten beter doelsaldo heeft dan Zuidland. Zelfs bij verlies tegen Zuidland heeft NSVV het kampioenschap daarna nog in eigen hand. Uiteraard is het doel van NSVV om te winnen van concurrent Zuidland en daarmee een volgende stap te zetten richting het kampioenschap. Na Zuidland volgt er nog de uitwedstrijd tegen de Meeuwen en NSVV sluit het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen SSV’65.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jerzy van Bergen, Yoeron van der Ree (75e Kjetil Mol), Jeroen Voshart, Fabian Korbijn, Peter Jan Cazander (75e Wessel Schouwink), Sjoerd Hofstede, Boyd van Andel, Jasper Huisman,
Koen Witsiers, Mitchel Louwerens

Ruststand: 1 – 1