NSVV wint topper tegen Serooskerke

NSVV had vorige week de tweede plaats overgenomen van Serooskerke en kon direct bewijzen de rechtmatige eigenaar te zijn van deze positie op de ranglijst. Dit bewijs werd geleverd. NSVV combineerde beter de eerste helft en kwam op voorsprong. Serooskerke kwam niet verder dan een paar afstandsschoten. De tweede helft had Serooskerke de harde wind in de rug en ging steeds meer spelers naar voren sturen. Dit resulteerde in één gevaarlijke situatie voor het NSVV-doel. NSVV kreeg steeds meer ruimte voor de counter en had de mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden. Zolang de voorsprong één doelpunt was, bleef het spannend. Vijf minuten voor tijd maakte NSVV eindelijk de bevrijdende tweede treffer en zaten de punten in de tas.

NSVV combineerde goed en zat lekker in de wedstrijd. Na ruim tien minuten was het een corner van Mitchel Louwerens. Serooskerke kreeg de bal niet uit het zestienmeter en de bal kwam voor de voeten van Richard Bras. Hij tikt de bal langs een tegenstander en schoot beheerst raak in de linkerhoek. De spelers en begeleiding van Serooskerke stak daarna de energie in het adviseren van scheidsrechter Kadir Düzdüsen. Deze scheidsrechter bleek identiek aan alle andere scheidsrechters en liet zich niet beïnvloeden. Het enige resultaat was dat Serooskerke zichzelf uit het spel haalde. Een fout die NSVV eerder in het seizoen ook weleens maakte, maar van geleerd lijkt te hebben. De grootste kans was in de eerste helft dan ook voor NSVV. Lars van de Heiden gaf een goede dieptebal op Lorenzo Pengel. Lorenzo zag de keeper te ver voor zijn doel staan en gaf een mooi afstandsschot. Keeper Jordi Suurmond kon nog net met zijn vingertoppen de bal beroeren en via de lat ging de bal over.

De tweede helft begon Serooskerke aan een offensief die de hele tweede helft duurde. De verdediging van NSVV stond als een huis en er werden geen kansen weggeven. Het meest dreigend was een actie van Serooskerke over links, met uiteindelijk een mooie voorzet. Jorden Louwerse van Serooskerke stond klaar om de bal in te koppen, maar Roderick Bekker ging zeer goed het luchtduel aan en zorgde ervoor dat ook deze kans onschadelijk werd gemaakt. NSVV counterde wel steeds gevaarlijker, alleen combineerde het vaak te lang door in plaats van de trekker over te halen. De uiteindelijk bevrijdende tweede treffer was weer een counter over links. Mitchel Louwerens gaf een mooie voorzet op Lorenzo Pengel. Lorenzo nam de bal goed aan, tikte de bal langs zijn tegenstander en schoot de bal van dichtbij binnen.

Koploper Terneuzense Boys bleek na het gelijke spel van vorige week ook gewoon weer gewonnen te hebben van Brusse Boys. Het verschil blijft twee punten met nog twee wedstrijden te gaan voor het winterkampioenschap. NSVV krijgt de nieuwe belager van de tweede plaats volgende week op bezoek. Oostkapelle heeft de laatste vijf wedstrijden gewonnen en zal vol vertrouwen naar Numansdorp reizen. Als Oostkapelle weer gewoon wint, is NSVV de tweede positie kwijt. Om lekker de winterstop in te gaan moet NSVV dus nog tweemaal gas geven.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Jessy Fortes, Roderick Bekker, Peter Jan Cazander (74e Sjoerd Hofstede), Jeroen Voshart, Richard Bras, Mitchel Louwerens, Koen Witsiers (89e Ruben van Belle), Lorenzo Pengel
(87e
Nigel van der Giesen)