NSVV wint van Walcheren en blijft de koploper op de hielen zitten

Na een twijfelend begin kwam NSVV op voorsprong. In de verdere eerste helft was NSVV de bovenliggende partij en werden alleen de kansen niet benut om een veilige marge te creëren. De tweede helft zette Walcheren wat druk zonder echt gevaarlijk te worden. Uiteindelijk scoorde NSVV het tweede doelpunt. Tien minuten voor tijd lette de minst gepasseerde verdediging van deze klasse even niet op en werd de aansluitingstreffer gemaakt door Walcheren. Het was NSVV die in de resterende speeltijd de ruimte kreeg en grote kansen onbenut liet om verder uit te lopen.

In de eerste helft waren de supporters nog een plekje in de zon aan het zoeken toen er al een kopbal van Walcheren op de dwarsligger bij NSVV belandde. De eerste twintig minuten zat er weinig overtuiging in het team van NSVV. Toen kwam een moment van individuele klasse van Jasper Huisman. Met zijn rug naar het doel maakte Jasper een beweging naar zijn rechterbeen, maar verrassend draaide hij naar zijn linkerbeen en gaf een voorzet. Zijn directe tegenstander en de verdediging van Walcheren stond op het verkeerde been. Via Yoeron van der Ree kwam de bal bij de geheel vrijstaande Gijs van de Zande, die de bal binnen tikte. NSVV had vertrouwen getankt en ging voetballen. Er werden vier kansen gecreëerd. De grootste was een voorzet van Jasper Huisman, die doorgekopt werd door Sjoerd Hofstede. De bal kwam bij de geheel vrijstaande Robin ’t Jong, die zijn schot via de bovenkant lat over zag gaan.

Waar de laatste weken NSVV het vuurwerk voor de tweede helft bewaarde, begon NSVV nu de tweede helft weer twijfelend. Walcheren rook zijn kans, maar kon geen gaatje vinden in de zorgvuldig gefundeerde Numansdorpse verdedigingsmuur. Tot Yoeron van der Ree de bal achter de verdediging van Walcheren bracht en Gijs van de Zande de bal kopte over de uitgekomen Walcheren doelman Jurian Winterswijk. Met niemand meer in de buurt hobbelde de bal het doel in. Het tweede doelpunt van Gijs gaf NSVV weer vertrouwen en het combineren kwam weer terug. Na een mooie combinatie mocht Jeroen Voshart uithalen, maar zijn schot kwam binnen het bereik van de Walcheren keeper. Door even een moment van onoplettendheid werd plotseling de aansluitingstreffer gemaakt door Walcheren. Het zou toch niet gebeuren ging er even door de hoofden van de Numansdorpse supporters. Walcheren kon geen vuist meer maken en het was juist NSVV die de ruimte kreeg om in de omschakeling gevaarlijk uit te breken. Tweemaal liet Jasper Huisman zijn zolen zien aan de terug snellende Walcheren verdedigers. Maar zijn doelpogingen wilde niet meer in het netje.

Na de wedstrijd bleek koploper Oostkapelle/Domburg de topper tegen VVGZ ook gewonnen te hebben. Het verschil met NSVV blijft hierdoor twee punten. NSVV moet “gewoon” blijven winnen en kijken of Oostkapelle/Domburg de zenuwen in bedwang kan houden. Volgende competitieronde is al a.s. dinsdag om 20:00 uur met een thuiswedstrijd tegen de Meeuwen. NSVV moet opletten want de Meeuwen heeft vertrouwen getankt met de winst op DBGC. Plan B voor NSVV is promotie via de nacompetitie. Om nacompetitie te bereiken is het voor NSVV belangrijk om Yerseke achter zich te laten. Yerseke speelt dinsdag tegen VVGZ, die voor de laatste kans zal gaan strijden om nog iets te bereiken deze competitie.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren, Rik Bakker, Jessy Fortes (74e Michael Ouwens), Kjetil Mol (74e Fabian Korbijn), Sjoerd Hofstede, Jeroen Voshart, Yoeron van der Ree, Jasper Huisman, Gijs van de Zande (83e Koen Witsiers), Robin ’t Jong (71e Peter Jan Cazander)

Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-1