NSVV wint weer met ruime cijfers uit bij Yerseke

In het eerste deel was NSVV continu dreigend met diepe ballen achter de verdediging van Yerseke, maar de bal schoot bij het eindstation vaak net te ver door op het natte gladde veld. Twee grote kansen werden wel direct benut door NSVV. Yerseke had weinig dreiging, maar miste wel uit het niets een grote kans. Na een comfortabele nul tegen twee ruststand werd NSVV in het begin van de tweede helft toch even uit balans gebracht. Teveel secundaire zaken gingen een rol spelen en de aansluitingstreffer werd gescoord door Yerseke. NSVV heeft geleerd van eerdere Zeeuwse spektakelstukken en ging weer voetballen. De kansen kwamen vanzelf terug en eenvoudig werd naar een mooie één tegen vier uit overwinning toe gewerkt.

De eerste helft wisten de verdedigers van Yerseke af en toe niet waar ze het zoeken moesten. Werden de voorwaartse even niet diep gestuurd, dan vlogen de middenvelders van NSVV er weer overheen. Al snel was er een heerlijke actie van aanvoerder Mitchel Louwerens over links en zijn voorzet was net onbereikbaar voor de Yerseke verdedigers. Maar wel precies op maat voor zijn voetbalmaat Jasper Huisman op de andere flank. Beheerst schoof Jasper de bal langs de keeper in de hoek. Yerseke stelde er voetballend weinig tegenover. Na ruim een half uur spelen was er een misser in de NSVV-defensie en dan heeft Yerseke nog altijd Guus de Leeuw als gevaarlijke aanvaller voorin lopen. Hij mocht rechts van het doel vrij op NSVV-keeper Jarmo Hartgers afgaan. Guus de Leeuw haalde keihard uit en gelukkig voor NSVV spatte zijn schot op de paal uiteen. Het tweede doelpunt was een actie van Jasper Huisman. Yerseke keeper kon nog net redding brengen, maar de bal kwam voor de glimmende schoenen van Mitchel Louwerens. Mitchel twijfelde geen moment en schoot het tweede doelpunt tegen het net.

In de tweede helft startte NSVV met druk maken over bijzaken en vergat het even gewoon te voetballen. Al snel was er een misser in de NSVV-defensie en voor een tweede keer werd er een kans geschonken aan Guus de Leeuw. Deze keer was het wel raak en schoot hij de aansluitingstreffer binnen. De NSVV-supporters keken elkaar aan en zeiden: “het zal toch niet weer uitdraaien op een wedstrijd als twee weken geleden uit bij Walcheren”. De selectie van NSVV bleek toch wel degelijk geleerd te hebben van deze misser en ging weer voetballen. De veel betere voetbalkwaliteit van NSVV  begonnen snel weer het verschil te maken. Eerst werd NSVV spits Simon van Rheeden alleen op de keeper van Yerseke afgestuurd. De keeper van Yerseke bracht ternauwernood redding. Later was het wel raak voor NSVV. Mitchel Louwerens had een gevaarlijk, richting het doel, draaiende bal verstuurd. De binnengebrachte verse spits Wessel van Haren gaf de bal een zetje mee in de juiste richting en zette weer een twee doelpunten verschil op het scorebord. Net voor tijd was Wessel van Haren dicht bij zijn tweede doelpunt van de middag. De ver uitgekomen keeper bracht redding, maar hij bezorgde de bal bij Sjoerd Hofstede. Sjoerd schoot de bal langs de verdedigers van Yerseke die de doellijn probeerde te verdedigen in het doel.

Na de wedstrijd bleken twee van de drie ploegen zonder puntverlies verloren te hebben. Hellevoetsluis en DBGC hadden beide met ruime cijfers verloren. Alleen Zuidland heeft nog altijd de volle buit binnen. NSVV zit in de groep van vijf teams die de tweede plek bezetten met een achterstand van drie punten. Volgende week zaterdag speelt NSVV voor de beker thuis tegen Zwammerdam. De week erna gaat voor NSVV de competitie weer verder met een thuiswedstrijd tegen VCK.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Jack van Eijmeren (63e Jerzy van Bergen), Jessy Fortes, Michael Ouwens, Kjetil Mol, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander, Sjoerd Hofstede, Jasper Huisman (78e Yoeron van der Ree),
Simon van Rheeden (63e Wessel van Haren), Mitchel Louwerens

Ruststand: 0 – 2