Onnodig puntenverlies NSVV

NSVV heeft vandaag onnodig puntenverlies geleden tegen koploper Rozenburg daar ze verzuimden de opgelegde kansen niet te benutten, terwijl Rozenburg hun kansen wel benutten. Bij aanvang, gezien de ranglijst, deden beide clubs niet veel onder voor elkaar, Rozenburg met 9 punten uit 4 gespeelde wedstrijden 10 doelpunten voor en 6 tegen, NSVV 7 punten met ook 10 gescoorde doelpunten, maar 9 tegentreffers, dit bleek ook in de wedstrijd.

Rozenburg begon sterk aan de wedstrijd zonder nu echt gevaarlijk te worden, gaande de eerste helft werd NSVV sterker wat resulteerde in een aantal kansen. Een schot van Sjoerd Hofstede, die werd tegen gehouden door een eigen speler en Lorenzo Pengel stond alleen voor de keeper, maar die wist zijn inzet te verwerken tot een corner. Het spel bleef in de eerste helft op en neer gaan met Rozenburg wat beter in de combinatie en NSVV hanteerde iets meer de lange bal. Totdat in de 31e minuut Bryan van der Laan met een afstandsschot kwam, die licht van richting werd veranderend, en Melvin Kruijthof kansloos liet en zo 0-1 op het scorebord zetten. Met die stand werd de rust gehaald.

In de tweede helft min of meer hetzelfde spelbeeld zoals in de eerste helft, met kansen aan beide kansen en nam in de loop van de tweede helft de spanning toen daar het maar 0-1 bleef. Plus minus 15 minuten voortijd ging NSVV achterin 1 op 1 spelen om toch te proberen de gelijkmaker te forceren. Hier kregen ze wederom wat kansen, maar de bal wilde er maar niet. NSVV bleef aandringen en hiervan profiteerde wederom Bryan van de Laan in de 90e minuut en maakte de 0-2. Toch, ondanks, blessuretijd gaf NSVV niet op en maakte Boyd van Andel nog 1-2, wat nog even de spanning terugbracht.

In de laatste minuten van de wedstrijd was NSVV opzoek naar de gelijkmaker, keeper Melvin Kruijthof kwam zelfs mee naar voren bij een cornerbal en voordat de corner werd genomen werd hij door de keeper van Rozenburg in zijn nek gespuugd.
Helaas werd dit niet gezien en/of geconstateerd door de goed leidende scheidsrechter de Jong.

En in de laatste secondes maakte Rozenburg uiteindelijk nog een derde doelpunt en konden de 3 punten definitief bijschrijven.

Kijkend naar de uitslagen van de eerste 5 wedstrijden blijkt dat eenieder van elkaar kan winnen, maar ook zeker kan verliezen en kunnen we misschien een spannende competitie verwachten.
Aanstaande zaterdag speelt NSVV wederom een thuiswedstrijd om 14.30 uur tegen SVS uit Capelle aan den IJssel.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens (62e min. Sediq Walizada), Jessy Fortes, Kjetil Mol (45e min. Boyd van Andel), Romano Niamut (74e min. Richard Bras), Sjoerd Hofstede, Roderick Bekker, Koen Witsiers, Gijs van de Zande, Lorenzo Pengel

Doelpuntenmakers:
31e min.          0 – 1    Bryan van der Laan