Rondom één – Februari 2018

Nu de winterstop twee wedstrijden achter ons ligt kunnen we zeggen, dat we van elke tegenstander hebben gewonnen. Een ongekende luxe, de stand laat dat ook zien. Maar gezegd moet worden dat de eerste vier teams redelijk dicht bij elkaar staan. Het gat naar nummer vijf is wel geslagen met twintig punten.

Daaruit blijkt dat we er nog niet zijn en de prijzen pas aan het einde van het seizoen verdeeld worden.

De trainers Ton en Bas omschreven dat met een mooie afkorting tijdens de wedstrijd bespreking: VWTW. Van week tot week de wedstrijden benaderen en niet vooruit kijken. Daar slaan ze natuurlijk de spijker op zijn kop. Maar aan alles kan je zien dat deze groep met een missie bezig is, in en buiten het veld. Dat is de kracht van deze groep.

We worden zeker niet minder als er ingevallen wordt. Richard Bras zijn hamstring en Kjetil Mol zijn lies hoeven ook niet geforceerd te herstellen maar kunnen rustig werken aan het herstel. Er zijn twintig gretige jongens die elkaar scherp houden. Dit kan een grote basis zijn tot succes.

We zien elkaar aanstaande zaterdag bij Binnenmaas, dan staan er weer 11 gretige jongens in het veld op weg naar een mooi einde van het seizoen. Hoewel we op het moment van schrijven niet weten of koning winter nog roet in het eten gaat gooien.

Vooralsnog tot ziens en vol vertrouwen zien we elkaar in Binnenmaas.

Jan Vos & Menno van Oort