Rondom één – in Coronatijd

Het is alweer een tijdje geleden dat er een “rondom één” is verschenen op de website. Iedere voetballiefhebber zit zich natuurlijk te verbijten en binnen de selectie is dit niet anders. De laatste weken hebben wij doorgetraind met naleving van de opgelegde maatregelen. Maar trainen in groepen van 4 zonder fysiek contact is natuurlijk ook niet alles. Wij hopen (misschien tegen beter weten in) dat wij weer snel mogen trainen als voltallige selectie waar fysiek contact mogelijk is. Zodra dat mogelijk is komen de wedstrijden vanzelf, het liefste met publiek.

Dat brengt ons gelijk naar de laatste wedstrijd tegen ’s Heer Arendskerke, de knotsgekke wedstrijd waarin wij 5 doelpunten te gemakkelijk weggeven, maar ook 5 keer weten te scoren. Een wedstrijd die wij nooit meer uit handen mochten geven.  Als je de samenvatting bekijkt zijn er voldoende hoogtepunten, maar er blijft ons toch één ding bij. Tijdens de wedstrijd is het niet droog geweest en toch staan er achter het hek, op de dijk, trouwe supporters van NSVV te kijken naar hun club. Dat zegt denk genoeg hoe NSVV leeft en dat voetbal niet alleen een uitlaatklep is voor de spelers tijdens COVID-19, maar ook voor de supporters die jaren gewend zijn om naar wedstrijden te kijken bij NSVV en voor wie dit ook opeens wegvalt.

Dit beeld komt ook terug als je op zaterdag(ochtend) langs NSVV rijdt, dan zie je een uitgestorven vereniging of ouders die achter het hek staan, kijkend naar hun kind. Dan hoop je maar één ding….: Graag zo snel mogelijk terug naar hoe het was! Een levendige vereniging zoals NSVV altijd is geweest met een druk programma en een volle kantine!

Hoe lang dit allemaal nog gaat duren dat weet niet niemand echter mocht er een kleine kans zijn dat wij na de officiële winterstop weer mogen beginnen, dan zijn wij er klaar voor! De uitgesproken doelstelling blijft staan: Promotie is het enige dat telt.

Voor nu hopen wij dat iedereen gezond blijft en dat wij elkaar snel weer kunnen zien op NSVV. Wij wensen iedereen alvast fijne feestdagen!

Selectie NSVV 1