Tweede thuisnederlaag NSVV

De statistieken wijzen uit dat NSVV zelden verliest als de jaarlijkse WIRWAR op het programma staat. Neem daarbij de wetenschap dat De Zwerver, na de puntenmindering bij Delta Sport, de voorlaatste plaats innam en dus leek vooraf een overwinning een reële verwachting. Aan de andere kant is de ervaring tot nu toe in onze competitie dat iedereen van iedereen kan winnen en dus ook verliezen. Bovendien hadden onze gasten vorige week nog gelijk gespeeld tegen lijstaanvoerder Spirit. Dus NSVV was in ieder geval gewaarschuwd.
Bas Snel en Ton Havelaar konden vanmiddag beschikken over de nagenoeg volledige selectie. Alleen Richard Bras kampt nog steeds met een blessure en zal nog wel een tijdje aan de kant blijven en Kjetil Mol was niet volledig fit en begon als reserve. Sediq Walizada was voor zijn werk in het buitenland.
Gijs van de Zande, weer herstelt van een blessure en Kelvin van der Giesen begonnen op de bank. Nick van Gelder was de reservekeeper.

Vanaf de aftrap zat NSVV niet goed in de wedstrijd. Duels gingen gemakkelijk verloren en de spelers konden elkaar maar moeilijk vinden. Het slechte veld speelde hierbij overigens ook een rol. Slordig uitverdedigen in de 7e minuut was de inleiding voor de 0-1. Een verdwaald afstandsschot dat hierop volgde werd door Jessy Fortes van richting veranderd, waardoor Melvin Kruijthof kansloos was. In het verdere verloop van de eerste helft veranderde er eigenlijk weinig aan het spelbeeld. Er was over en weer veel balverlies. Een schot vanaf de zestien van Lorenzo Pengel was zo ongeveer het enige wapenfeit van NSVV. De Zwerver kwam voor rust nog dicht bij de 0-2. Een katachtige reflex van Melvin Kruijthof voorkwam een grotere achterstand.

Roderick Bekker was in de rust in de kleedkamer gebleven, voor hem kwam Kjetil Mol in het veld. Hoewel NSVV meer dadendrang aan de dag legde en wat vaker dan voor de thee voor het doel van de tegenstander kwam, werd het voetbal zelf niet beter. De laatste pass kwam zelden goed aan. Ook onze tegenstander bakte er niet veel van. In de 60e minuut werden Jessy Fortes en Peter Jan Cazander vervangen door Gijs van de Zande en Kelvin van der Giesen. Logische wissels, die uiteindelijk weinig effect hadden op het spelbeeld. Gijs van de Zande kreeg nog een opgelegde kans om de gelijkmaker binnen te schieten, aan de andere kant voorkwam Melvin Kruijthof wederom een tegentreffer uit een 100% kans voor De Zwerver.
Ondanks het slechte voetbal bleef het wel spannend tot de laatste minuut, al ebde het geloof in een puntje wel langzamerhand weg. Al met al een wedstrijd om snel te vergeten. Omdat de overige uitslagen over het algemeen niet tegenvielen, staan we er nog steeds goed voor.

Volgende week gaan we op bezoek bij Alexandria ’66. Nieuwe wedstrijd, nieuwe kansen.

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens, Jessy Fortes (60e Kelvin van der Giesen), Roderick Bekker (46e Kjetil Mol), Sjoerd Hofstede, Koen Witsiers, Romano Niamut, Jeroen Voshart, Peter Jan Cazander (60e Gijs van de Zande), Lorenzo Pengel

Doelpuntenmaker:
7e min.             0 – 1    Stef Verloop