Voorstellen nieuwe selectiespeler Remco van der Stel

Wie is Remco?

Ik ben 25 jaar (over twee weken 26 jaar) en in de zomer krijg ik samen met mijn vriendin de sleutel van ons eerste koophuis in ‘s Gravendeel. Ik werk ook in ’s Gravendeel bij NL food. Wij exporteren typisch Hollandse goederen zoals stroopwafels over heel de wereld. Zelf ben ik ook een wereldreiziger. Ik heb in 2017/2018 met mijn tweelingbroer Leon negen maanden de wereld over gereisd en ben onder andere in Australië en Nieuw Zeeland geweest.

Bij welke clubs heeft Remco gespeeld?

Mijn hele leven heb ik met plezier maar bij één club gespeeld. Jullie kennen de club vast wel, het is namelijk FC Binnenmaas. Samen met mijn tweelingbroer Leon heb altijd op het middenveld gespeeld en alle jeugdelftallen doorlopen tm het eerste elftal.

Hoe ben je erop gekomen om naar NSVV te gaan?

We waren toe aan een nieuwe uitdaging. Leon is gestopt en ik wilde graag bij een andere club gaan voetballen. NSVV  is een mooie ambitieuze club, dat spreekt mij erg aan. Heel mijn leven speel ik al tegen NSVV en heb mooie herinneringen aan deze wedstrijden. Volgens mij is het huidige eerste een jonge talentvolle groep. Sommige spelers spreek ik weleens, zoals Peter Jan Cazander.

Wat is je voetbal hoogtepunt?

Toen mijn tweelingbroer en ik twee seizoenen geleden allebei scoorde tegen de tot dan toe ongeslagen NSVV en we de ploeg met een 5-1 verliespartij terug naar Numansdorp stuurde. Nee, grapje. Het hoogtepunt was seizoen 2014/2015 toen we halverwege het seizoen net boven de degradatiestreep stonden en de tweede seizoenshelft zeer sterk terugkwamen met een overwinning op SC Feyenoord en de laatste periode pakte. De kers op de taart was de nacompetitie en die doorliepen we in een flow en we promoveerde naar de tweede klasse.

Welke speler zijn je opgevallen in de wedstrijden tegen NSVV?

NSVV heeft al jaren met Melvin Kruijthof een zeer goede keeper op het doel staan. Daarnaast valt natuurlijk Kelvin van der Giesen altijd op met de energie die hij in een wedstrijd stopt. Over energie in een wedstrijd stoppen gesproken, valt Richard Bras mij ook altijd op. Ik hoorde wel dat hij gaat stoppen bij NSVV en dat lijkt me een aderlating voor de club.

Wat ben je voor een type speler?

Ik ben een rechtsbenige middenvelder die zowel in een aanvallende als verdedigende rol uit te voeten kan. Mijn loopvermogen is aardig en ik heb de rust om een goede bal te geven.

Wat wil je NSVV brengen?

Mooi voetbal met veel plezier. Wat mij betreft moeten we de ambitie hebben om voor een periodetitel te gaan.

Wat ga je doen om topfit te verschijnen?

Iedere zomer loop ik hard en fiets ik rondjes op mijn wielrenfiets.

Heb je nog iets toe te voegen?

Iedereen goede gezondheid en ik heb er zin in. Tot komend seizoen!

We wensen Remco veel succes toe bij onze mooie vereniging!