Voorstellen nieuwe selectiespeler Romano Niamut

Wie is Romano Niamut?
Ik ben 23 jaar en woon samen met mijn vriendin in Rotterdam. Sinds vorig jaar is daar een mooie dochter bijgekomen. Ik werk in de geestelijke gehandicapten zorg samen met NSVV eerste elftalspeler Jessy Fortes. Jessy is naast mijn collega ook een goede vriend van me.

Heeft Jessy jou verleid om naar NSVV te komen?
We praten samen veel over voetbal. Jessy is zeer positief over NSVV. De zaken zijn goed geregeld en er is een plan om hogerop te komen.  Bij mijn huidige club Alexandria ’66 spelen we ook in de tweede klasse, maar presteren we dit seizoen als team ondermaats. We moeten zelfs nog uitkijken dat we niet degraderen, terwijl we individueel veel kwaliteiten hebben. Jessy heeft gevraagd of de trainers van NSVV een keer contact met mij mochten opnemen.

Hoe verliep het gesprek met de NSVV trainers?
Ik heb tweemaal telefonisch gesproken en daarna een ontmoeting gehad. Ik vind het positief dat Bas en Ton al een aantal jaar trainer zijn bij NSVV. Lijkt me dat dit voor stabiliteit zorgt. Er is een duidelijk beeld gegeven van de club NSVV en een ambitie uitgesproken waar ze met het eerste team naartoe willen. Het sprak mij zeer aan en uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik graag naar NSVV kom volgend seizoen.

Hoe ziet je voetbalcarrière eruit tot nu toe?
Vanuit de jeugd van Slikkerveer ben ik direct in het eerste elftal gekomen en gekozen tot speler van het jaar. Het tweede jaar degradeerde we uit de tweede klasse. Derde jaar herstelde we dit direct en werden we kampioen. Na drie jaar Slikkerveer op zondag, ben ik overgestapt naar Alexandria ’66 in de tweede klasse op zaterdag. Hier speel ik nu voor het tweede seizoen en ben aanvoerder van het team.

Wat is je voetbal hoogtepunt?
In het tweede seizoen bij Slikkerveer was ik gevraagd om bij een andere vereniging te komen spelen. Toen we degradeerde met Slikkerveer vond ik dat ik het niet kon maken om weg te gaan en ben ik gebleven. Het derde jaar was een fantastisch jaar waarin we kampioen geworden zijn en ik topscoorder werd.

Wordt je de nieuwe spits van NSVV?
Nee ik ben geen spits. Mijn favoriete positie is linkshalf en bij Alexandria ’66 heb ik ook veel als linker centrale verdediger gespeeld. Veel van mijn doelpunten scoor ik uit vrije trappen. Dit seizoen is het tot nu toe ook weer viermaal uit een vrije trap gelukt.

Met welke proefvoetballer kunnen we je wat betreft stijl vergelijken?
Qua stijl dan misschien een beetje met Frenkie de Jong. Ik probeer creatief te voetballen en kan een mannetje passeren.

Heb je NSVV al zien voetballen?
Ik heb tot nu toe zelf nog nooit tegen NSVV gevoetbald. Nu bekijk ik wel altijd de wedstrijdvideo’s en lees het wedstrijdverslag van NSVV. Mooi om te zien dat het team goed presteert dit seizoen en de ambiance tijdens de wedstrijden spreekt mij aan.

Is er nog een NSVV speler specifiek opgevallen?
De energie van de middenvelder de onlangs scoorde met een mooi omhaal (Richard Bras) viel mij op. Het lijkt me fijn om een dergelijke speler in je team te hebben.

We wensen Romano veel succes toe volgend seizoen bij onze mooie vereniging!