Wederom puntenverlies voor NSVV

Na twee weken geen competitiewedstrijd, trad NSVV zaterdag jl. thuis aan tegen Terneuzense Boys. Een wedstrijd waar belangen voor beide verengingen groot waren, zeker om aansluiting te houden met koploper Oostkapelle. De uitwedstrijd werd gewonnen door NSVV (0-3), maar het is wel duidelijk geworden in de loop van de competitie dat beide elftallen aan elkaar gewaagd zijn. Beide 30 punten en minst gepasseerde verdedigingen van deze competitie, resp., 15 doelpunten tegen voor Terneuzense Boys en NSVV 22 (Terneuzense Boys moeten nog wel 2 inhaalwedstrijden spelen). De verliezer van deze wedstrijd haakt waarschijnlijk af voor het kampioenschap, al met al reden genoeg om een spannende wedstrijd te verwachten, helaas bleek het tegenover gestelde de waarheid, of dit nu kwam door de harde wind of spanning voor beide elftallen, maar het werd een vlakke wedstrijd van beide kanten.

Zowel Terneuzense Boys alsmede NSVV begonnen voortvarend, zonder dat het echt gevaarlijk of uitgespeelde kansen waren voor beide doelen. In de loop van de eerste helft kreeg NSVV wel wat meer overwicht, ondanks de tegen wind, maar zonder echt gevaarlijk te worden. Uit het niets gaf de scheidrechter in de 20e minuut en penalty aan Terneuzense Boys, die werd benut en de stand werd op 0-1 bracht. Na deze penalty was NSVV even de weg kwijt, maar kon er gerust worden met deze stand.

Na de thee begon NSVV met de wind min of meer in de rug wederom voortvarend aan de tweede helft, maar ook nu werd het niet echt gevaarlijk voor het doel van Terneuzense Boys. In de 54e minuut was het wederom uit het niets dat Terneuzense Boys scoorde uit een vrije trap die niet goed werd weg gewerkt door NSVV en stond er 0-2 op het scorebord.
NSVV ging hierna nog wel opzoek naar de aansluitingstreffer, maar kon niet echt een vuist maken. Wel maakte Richard Bras nog het mooiste doelpunt van de wedstrijd in de 70e minuut, met een “Luuk de Jong” omhaal. Maar daarna kon NSVV helaas de gelijkmaker, die wel verdiend zou zijn geweest, niet meer maken.

Na de wedstrijd bleek dat Oostkapelle ook hun wedstrijd hadden verloren, zodat het toch (nog) spannend blijft in top van de competitie, maar dan zal NSVV toch in de komende wedstrijden meer punten moeten gaan halen om aansluiting te houden en te strijden voor kampioenschap of (een) periode.

Klik hier voor de fotoreportage

Bekijk hier de samenvatting:

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Lars van der Heiden, Michael Ouwens (59e min. Christian van der Velden), Jessy Fortes, Roderick Bekker, Sjoerd Hofstede, Peter-Jan Cazander, Richard Bras, Yoeron van der Ree (59e min. Levi Vugts), Mitchel Louwerens, Lorenzo Pengels

Scoreverloop:
20e min.          0-1