After-nieuwjaarsspeech Fiona Noordam (namens het bestuur)

Omdat ik natuurlijk wist dat er nog een after-speech zou zijn, hoopte ik dat Arie zijn verhaal niet zo ellenlang zou zijn. Dat bleek echter nog steeds een utopie en daarom hou ik het maar kort.

Want mensen, wat u moet weten is dat Arie altijd zelf zijn nieuwjaarsspeech schrijft namens het bestuur, dus nu leek het ons (als bestuur) een keer leuk om een after-nieuwjaarsspeech te schrijven over hém. Wel een korte, wees gerust. Want dat Arie de speech alleen schrijft,  typeert hoe hij is als voorzitter. Wij hebben allemaal ons eigen verantwoordelijkheidsgebied, maar Arie weet van ons allen precies wat er speelt en kan daarom 1 overkoepelend verhaal schrijven in zijn speech. Dat is knap voor iemand die ook al gerust 60 uur per week werkt voor zijn eigen bedrijf. Wat overigens wel grappig is, is dat hij hem nooit van tevoren met hem deelt en dat ie dat uitgerekend nu een uur geleden tijdens de bestuursvergadering wel deed.

Wat we jullie nu graag willen vertellen, is dat Arie de drijvende kracht is achter veel dingen die bij NSVV gebeuren. Hij zit altijd achter iedereen aan, hij belt je helemaal plat, maar hij zorgt wel dat er dingen gebeuren. Om concreet je maken wat ik bedoel, volgt hier een kort overzicht van wat hij –samen met alle vrijwilligers- gerealiseerd heeft in zijn voorzitterschap:

• Met stip op 1: De complete renovatie van het sportterein: 4 nieuwe kleedkamers, aanleg van veld 5, aanleg van de parkeerplaatsen langs de Molendijk, het kunstgrasveld en de renovatie van het clubhuis. En dat allemaal gefinancierd met een groot aandeel eigen financiële middelen, zodat de vereniging ondanks de mega investeringen gezond bleef (Arie, de BTW kwestie houden we maar even buiten beschouwing)
  • Maar ook, na jaren van discussie, de introductie van het damesvoetbal
  • De nieuwe kleding voor alle leden
  • Het schrijven en naleven van een vijfjarig beleidsplan, waarin o.a. het nieuwe jeugdplan en het nastreven van de beste jeugdopleiding van de Hoekse Waard onderdeel van is, evenals het niet betalen van selectiespelers maar faciliteren in middelen
  • Het binnenhalen van grote nieuwe sponsors
  • De voetbalmarathon van Serious Request
  • Het NSVV gala en de schuurfeesten om op een leuke manier geld binnen te halen
  • Maar ook en misschien wel vooral, betrokkenheid bij veel leden en vrijwilligers door bijv. te spreken tijdens begrafenissen en door lastige situaties met spelers/ouders proberen op te lossen. Ook daarvoor voelt hij zich enorm verantwoordelijk.

Beste mensen, natuurlijk doen wij als bestuur niet alles goed. Wij blijven immers ook ‘maar’ vrijwilligers. Dat maakt ons beroep soms ook erg vervelend; want kritiek is altijd welkom, maar soms best lastig te incasseren als je zoveel vrije tijd erin stopt. Arie, als voorzitter krijg jij vanzelfsprekend het meeste kritiek, maar door deze speech hoop ik ook dat je eens veel lof zal oogsten. Je hebt al zeer veel noemenswaardige zaken gerealiseerd en daar zijn je medebestuursleden je in ieder geval erg dankbaar voor. Bedankt dat je ons altijd lekker achter de veren aan zit, maar zorg er alsjeblieft voor dat die bestuursvergaderingen eens wat korter gaan duren…

Tot slot rest het mij om je twee cadeautjes te overhandigen; die je vaak allebei nodig hebt na voetbalwedstrijden van het eerste. We wilden je eerst een lekkere NSVV winterjas geven, omdat je altijd gekscherend zegt dat iedereen bij NSVV in NSVV kleding loopt behalve het bestuur, maar ik denk niet dat ik je daar blij mee maak.  Ik hoop dat jullie allemaal je biertje even weg willen zetten en met ons willen applaudisseren voor onze voorzitter, Arie Kruithof, want hij verdient dat ook weleens een keer.

Arie, bedankt.