NSVV pakt verdiende overwinning

Zaterdag 3 oktober jl. stond de uitwedstrijd tegen SSV’65 uit Goes op het programma. Na de knappe winst vorige week tegen MZC’11, was NSVV gebrand om dit een goed vervolg te geven. In een toch wel vreemde ambiance zonder supporters langs de lijn, werd er goed gecombineerd door NSVV. Na in de eerste helft diverse kansen onbenut te laten, werden de kansen in de 2e helft wel afgemaakt door NSVV.

De eerste 25 minuten van de wedstrijd was NSVV heer en meester op het veld. Diverse kansen van o.a. Lorenzo Pengel, Yoeron van der Ree en Sjoerd Hofstede konden niet worden omgezet in een doelpunt. Vervolgens veranderde het spelbeeld waardoor SSV’65 ook op de helft van NSVV kwam. Dit resulteerde uiteindelijk in 2 goede kansen van de thuisploeg. De eerste kans werd goed gepakt door Melvin Kruijthof en bij de 2e kans bracht de paal redding voor NSVV en in de rebound kopte een speler van SSV’65 in buitenspelpositie de bal in het doel. De rust werd dan ook bereikt met een brilstand: 0-0.

In de 2e helft trad NSVV aan in dezelfde formatie en werd het goede spel van de eerste 25 minuten hervat. Een aanval van SSV’65 over de rechterkant, resulteerde na een vermeende overtreding van Yoeron vd Ree, in een strafschop voor SSV’65 welke benut werd. Na de 1-0 werd NSVV weer wakker geschud en mocht Gijs van de Zande aanleggen voor een corner, welke door Jessy Fortes heel goed via de grond binnen gekopt werd: 1-1. NSVV voelde dat er meer te halen viel. Kort daarop kwam NSVV op voorsprong. Een voorzet van Sjoerd Hofstede werd op een goede manier ingeschat door Gijs van de Zande, die beheerst de bal in de verre hoek schoof: 1-2. NSVV drukte goed door en een aantal minuten later wist ook Lorenzo Pengel, al liggend op de grond, het net te vinden: 1-3. De weinig aanwezige bestuursleden en geblesseerde spelers gingen er eens goed voor zitten in de veronderstelling dat NSVV er nog een aantal zou maken. Maar het tegendeel bleek waar. Een corner vanaf de linkerkant waar de NSVV-verdediging weifelend optrad, werd door een aanvaller van SSV’65 in een goal omgezet: 2-3. De overigens goed leidende scheidsrechter De Pater maakte het voor NSVV nog uiterst spannend door 8 minuten blessuretijd uit te trekken. Gescoord werd er echter niet meer, waardoor NSVV de 3 punten mee naar Numansdorp nam.

Volgende week treedt het elftal van Peter Broekman en Michael Nijssen aan tegen ‘s-Heer Arendskerke, thuis op eigen veld om 14.30 uur. Ook deze wedstrijd zal zonder de fanatieke NSVV-aanhang gespeeld moeten worden.

Opstelling NSVV:
Melvin Kruijthof, Jack van Eijmeren (75′ Lars van der Heiden), Jessy Fortes, Yoeron van der Ree, Roderick Bekker, Remco van der Stel, Jeroen Voshart, Gijs van de Zande (80′ Perrie Huisman), Sjoerd Hofstede, Lorenzo Pengel, Peter Jan Cazander

Geschreven door: Ilse Kruijthof