NSVV 3 bekert verder! (NSVV 3 – SHO 4 5-3)

Na een mooie overwinning op CION 2 (2-6) en een helaas terechte nederlaag tegen DVV ’09 2 (2-4) mocht het 3e elftal vandaag aantreden tegen het 4e van SHO, de koploper in de poule. Omdat DVV ’09 dezelfde ochtend al gelijk had gespeeld tegen CION, moest NSVV met twee doelpunten verschil zien te winnen van SHO om door te bekeren.

Al snel na het begin van de wedstrijd stond de verdediging even te slapen en keken we tegen een 0-1 achterstand aan. Vrijwel direct volgde een omzetting achterin van coach Koos en stond het verdedigend blok weer stukken beter. Joost van Dam wist vijf minuten later met een mooie pass, de in de spits opgedoken Rick van der Neut te vinden, welke koelbloedig afrondde, 1-1. Na een halfuur spelen gaf de scheidsrechter een strafschop aan SHO voor het heel licht vasthouden van de aanvaller van SHO door Rens Reedijk, 1-2. Net voordat we aan de thee gingen zorgden Wouter van dam (op aangeven van Rens Reedijk) en Rick Wijnbeek (op aangeven van Zoey Hettinga) ervoor om toch met een voorsprong de rust in te gaan, 3-2.

Het doel voor de 2e helft van de wedstrijd was duidelijk, er moest minimaal nog één doelpunt bij om door te gaan in de beker. Echter wist SHO na een uur spelen het net te vinden waardoor de opdracht voor het laatste halfuur een stuk moeilijker was geworden, er moesten nu twee doelpunten gemaakt worden. Gelukkig wist Sim Bleijenberg, kort na deze tegenvaller, na een goede actie van Wouter van Dam de bal in te tikken, 4-3. Kort daarna leek het even of Joost van Dam vanaf de linkerkant, met zijn linkerbeen, de bal in de rechterkruising wist te krullen, maar helaas kwam dit schot op het dak van het doel terecht. Na 80 minuten spelen was er een flinke scrimmage op ons eigen doel, welke uiteindelijk eindige in een stevige tackle (wel op de bal) van wederom Rens Reedijk in het strafschopgebied, alweer een penalty tegen. De kansen voor het doorbekeren leken verkeken, maar dit keer won de keeper Jarmo Hartgens het psychologische spelletje en schoot de speler van SHO hoog over. Een minuut later kwam direct een uitbraak van ons richting het doel van SHO, welke goed voorgelegd werd door Mitchell Lit en wederom werd afgemaakt door Sim Bleijenberg, 5-3! Na nog tien zenuwslopende minuten was daar eindelijk het verlossende fluitje van de scheidsrechter én het gejuich van de spelers en supporters van NSVV. We hebben de poulefase doorstaan en bekeren verder!

Opstelling NSVV 3: Jarmo Hartgens, Lars Fortuin (70. Mels van der Schoor), Rick Wijnbeek, Sander Heemskerk (45. Mitchell Lit), Rens Reedijk, Joost van Dam, Jordi Roest, Rick van der Neut, Sim Bleijenberg (83. Aarthegan Sellathuri), Leslie Snel (39. Zoey Hettinga), Wouter van Dam.

Wissels: Zoey Hettinga, Aarthegan Sellathuri, Mitchell Lit, Mels van der Schoor.

Afwezig: Niels Valk (blessure), Niels van der Ree (blessure), Dion Tolenaars (overig).