DE CLUB VAN 50 VAN NSVV

Ergens begin jaren negentig in de vorige eeuw hebben enkele leden uit het toenmalige bestuur het initiatief genomen om de Club van 100 op te richten. De 100 stond voor honderd gulden, wat de bijdrage zou worden voor het lidmaatschap. Doel was extra middelen bij elkaar te sparen om de vereniging financieel te ondersteunen bij initiatieven, waar in de begroting geen ruimte voor was. De doelgroep was (en is nog steeds) de leden van NSVV die, naast contributie, bereid waren onze mooie vereniging extra financieel te ondersteunen. Zakelijke leden, die verder geen sponsorovereenkomst met NSVV willen, waren natuurlijk ook van harte welkom bij onze club.

De Club van 100 werd een zelfstandig orgaan met een eigen bestuur en is dat op de dag van vandaag nog steeds. Alle geledingen binnen de vereniging kunnen een verzoek bij het bestuur van de Club van 100 indienen voor de financiering van (of een bijdrage voor) middelen of activiteiten die in het belang zijn van NSVV.

Met de komst van de Euro werd de bijdrage van het lidmaatschap aangepast, naar 45 Euro. Alleen voldeed de naam nu niet meer. De bijdrage naar 100 Euro verhogen was geen optie, want ons uitgangspunt is het lidmaatschapsgeld nooit aan te passen (lees: te verhogen). Leden die meer willen bijdragen dan 45 EURO kunnen ook twee of meer lidmaatschappen nemen. Een voor de hand liggende wijzing zou zijn de Club van 45. Bij enkele leden riep deze naam echter onbedoelde associaties op met de oorlog. Dus werd het de Club van 50 en zo heten we nog steeds.

Door de jaren heen schommelde het aantal leden zo rond de vijftig. We hebben een trouwe vaste kern van leden die al vanaf de beginjaren lid zijn. Helaas (en onvermijdelijk) zijn er in al die jaren ook leden overleden. Soms sluit er een voetbalteam aan, die met elkaar een lidmaatschap nemen. Ook hebben zakelijke leden die het, naast sponsoring van NSVV zelf, leuk vinden onze club de steunen.

Behalve een vermelding op het bord in de entree van onze kantine en de wetenschap dat je NSVV helpt met de realisatie van zaken die van belang (kunnen) zijn voor nagenoeg iedereen binnen de vereniging, levert het lidmaatschap niets op. We willen al het geld wat we binnenkrijgen volledig besteden aan NSVV, daar doen we het tenslotte voor.

De inkomsten, sinds de oprichting, belopen bijna 70.000 euro. Waar is het geld al die jaren aan besteed? Een bloemlezing:

De verbouwing van ons jeugdhonk, het 50 jarig jubileum van NSVV, een flinke bijdrage aan de verwarmingsinstallatie, computers, het sleutelplan, een bijdrage aan de lichtinstallatie, het TV circuit en de geluidsinstallatie in onze kantine, het toegangshuisje bij de ingang aan de Molendijk, nieuwe netten voor de doelen op het hoofdveld, het scorebord op het hoofdveld, een nieuwe oven in de keuken en ook aan de verbouwing van ons clubhuis hebben we een flink steentje bijgedragen.

Allemaal mooie initiatieven, die hebben bijgedragen aan de bloeiende vereniging die we nu zijn en waar we met z’n allen ongelooflijk trots op zijn. We willen hier nog vele jaren mee door gaan want er zijn altijd wel mooie projecten die we kunnen ondersteunen of extra zaken die moeten worden aangeschaft.

We zijn de leden van de Club van 50 ontzettend dankbaar voor de financiële steun al die jaren en daarmee spreken we zeker ook namens het bestuur van NSVV. Maar….we willen ook graag groeien. Hoe meer leden, hoe meer initiatieven.

Aanmelden kan op meerdere manieren. Via leden van het bestuur van NSVV of de frontoffice, maar direct via [email protected] is de snelste weg. Geef hierbij de volgende gegevens aan:

• Naam
  • Bedrijf
  • Adres
  • Woonplaats
  • E-mailadres

Of vul het onderstaande formulier in.

Bestuur Club van 50
Ad Kruithof