NSVV krijgt status Lokale Jeugdopleiding van KNVB

Voetbalvereniging NSVV kan met trots bekendmaken dat de jeugdopleiding onlangs door de KNVB is gekwalificeerd als lokale jeugdopleiding gewaardeerd met 1 opleidingsster.

De afgelopen jaren is er door de TC jeugd hard gewerkt aan het verbeteren van de jeugdopleiding. De vereniging heeft haar opleidingsprogramma door een extern bureau laten doorlichten. Om te toetsen waar NSVV in dit proces stond, is besloten deel te nemen aan een Kwaliteit en Performance Programma Jeugdopleidingen. In dit programma wordt het beleidsplan langs de spreekwoordelijke meetlat gelegd.

Een onafhankelijk adviesbureau, NMC Bright, dat samenwerkt met de KNVB en deze audit namens de KNVB mag uitvoeren, heeft in de afgelopen maanden onze jeugdopleiding grondig onderworpen aan allerlei zaken. De focus lag hier op de inhoud en het in de praktijk tot uitvoer brengen van ons opleidingsprogramma.

Zowel op bestuurlijk, technisch organisatorisch als op voetbalinhoudelijk vlak zijn grote stappen gezet. Tevens is een compleet nieuw Jeugd Voetbal Beleidsplan uitgeschreven en uiteindelijk is begin februari 2020 alle documentatie ter beoordeling aan NMC Bright aangeboden.

Op vrijdag 20 maart jl. berichtte de KNVB dat zij NSVV de officiële status Lokale Jeugdopleiding heeft toegekend. De officiële uitreiking van de certificering laat even op zich wachten maar zal later dit jaar met een feestelijk tintje worden georganiseerd.

Een fantastische bekroning op het vele werk dat in de afgelopen jaren is verzet. NSVV is de eerste amateurvereniging binnen de Hoeksche Waard en omstreken die deze erkenning/certificering ontvangt. Een resultaat om bijzonder trots op te zijn!

TC jeugd vv NSVV

Jeroen Reedijk