Trainingskamp JO13-1: het verslag

Na lang te hebben uitgekeken, was het afgelopen paasweekend eindelijk zo ver voor de JO13-1 om richting Duitsland af te reizen. De bestemming was ditmaal het centrum van Dortmund, waar er werd gevoetbald voor de “Germany Cup” in Langenbochum, met teams uit verschillende landen.

Met een stralende lach op hun gezichten maakten de mannen zich op voor een drie uur durende reis naar Dortmund, met een tussenstop bij de McDonald’s in Geldermalsen. Na aankomst, later dan verwacht, checkten ze in bij de jeugdherberg waar ze verbleven. De tassen werden neergegooid, de bedden opgemaakt en de jongens maakten zich klaar voor de eerste activiteit voor het trainingskamp: lasergamen. Team rood, bestaande uit Jonathan, Roan, Kampie, Polsie, Djoha, Frank en Kuba, stond tegenover team blauw, bestaande uit Yordi, Omar, Sem, Ryan, Stijn, Siem en Tim, waarbij team blauw als winnaar uit de bus kwam.

Na het lasergamen maakten de mannen zich klaar voor een overheerlijke maaltijd, gemaakt door Nick Gardenier (trainer JO15-1), Jeroen Reedijk (TC), Menno Huigen (begeleider JO15-2) en niet te vergeten Ronald van der Giesen (begeleider JO15-1), die niet genoemd is in het verslag van de JO15-1, maar wel degelijk een enorm belangrijke taak had. Het waren broodjes hamburger bereidt op de Big Green Egg. Toen de maagjes vol begonnen te zitten kwam de JO13-1 samen voor een pubquiz gemaakt door Leonard en Robin (trainers JO13-1). Deze quiz werd gewonnen door Siem, Yordi werd tweede en Omar maakte de top drie compleet.

Zaterdagochtend stonden de eerste wedstrijden op het programma, waardoor de wekker om 07:30 ging. Na een nacht wakker blijven, snoepen, feesten, zingen en rennen was het voor veel van de jongens een enorm vermoeiende ochtend. Na goed presteren van de JO13-1 (twee wedstrijden winst, één verliespartij) betekende dit de volgende ronde! Bijkomend voordeel van deze prestatie: Er kon uitgeslapen worden! Na het ochtendprogramma werd er geluncht met een patatje en een curryworst, waarna er vertrokken werd naar de stad waar de mannen naar de fanshop gingen van Borussia Dortmund om mooie tenuetjes, voetballen en sjaals te kopen. Na een vrije middag stond de tweede activiteit op de planning, namelijk bubble soccer. Tijdens deze activiteit werd het voetballen een beetje vergeten, maar was het elkaar neerbeuken leuker! Voor sommige jongens was het al vroeg bedtijd, door het wakker blijven tijdens de vorige nacht….

Zondag, zoals beloofd, mocht er uitgeslapen worden en werden de jongens om 09:15 bij het ontbijt verwacht. Maar ondanks het lange slapen waren de jongens nog steeds erg moe. Rond een uurtje of elf uur gingen de jongens richting het Borussia Dortmund stadion voor een stadiontour. Hier werden de kleedkamers, het stadion, het veld, de dug-outs en de spelersbus bekeken. Deze dag liet ook de zon zich geweldig zien, wat betekende dat de trainers en jongens van de JO13-1 genoten van een uitgebreide lunch op het terras. Na deze lunch maakten de jongens zich op voor de laatste twee wedstrijden, waarbij de laatste wedstrijd werd gespeeld met een feestopstelling. Deze feestopstelling pakte verassend goed uit. Ondanks het goede voetbal werd de laatste wedstrijd helaas verloren met penalty’s. Hierbij mag nog worden toegevoegd dat onze Roan een geweldige penalty tegenhield. Uiteindelijk werd de JO13-1 vierde in dit toernooi voor de “Germany Cup”. Na de wedstrijden fristen de jongens zich op voor een terugreis naar restaurant Senza Pari in Deurne. Na een enorm geslaagde dag en lekker eten werd uiteindelijk de reis voortgezet naar huis. Je zou denken een rustige reis door de vermoeidheid, maar dat viel heel erg mee….

Kortom, kan er gekeken worden op een geweldig weekend met de jongens!

Geschreven door Robin ‘t Jong
De foto’s worden later toegevoegd.

DEEL DEZE ACTIVITEIT