HOOFDSPONSOR NSVV

NSVV presenteert met trots AA Installatie Groep als hoofdsponsor van NSVV!

“Als konijn uit de hoge hoed”, zo kan onze hoofdsponsor het meest treffend omschreven worden. Voorzitter Arie Kruithof ging het gesprek aan met Arie van Tienderen jr.  van AA Installatie Groep om het huidige sponsorcontract te verlengen en ‘misschien iets te verhogen’. Dat Arie van Tienderen jr. door dat gesprek ging nadenken over het hoofdsponsorschap en het ook daadwerkelijk wilde, kwam als enorm welkome verassing! In gesprek met Arie van Tienderen jr., die met AA Installatie Groep als prachtig Numansdorps bedrijf, onze hoofdsponsor is voor de komende drie seizoenen.

Je bent al jaren sponsor van onze voetbalvereniging en ook voor de renovatie van ons clubhuis heb je veel gedaan. Wanneer kwam voor jou het moment dat je bedacht om hoofdsponsor te worden?
Ik zat met Arie Kruithof een bakkie koffie te drinken in de zon toen hij vertelde me van het wegvallen van Argos als hoofdsponsor en over het plan om het sponsorschap voor de selectie met vier sponsors op te vangen. Ik heb daarop geïnformeerd naar de mogelijkheden en de inhoud van het hoofdsponsorschap en besloten het te doen. Ik vind het namelijk mooi wat mensen hebben neergezet bij NSVV, het is een mooie en financieel gezonde vereniging en dat is knap. Mensen steken hun nek uit om zoiets ervan te maken en daarom vind ik het leuk om dit daarvoor terug te doen.

Wat is jouw binding met NSVV?
Dat is het gekke, eigenlijk is mijn enige binding zakelijk; ik deed vroeger zaken met andere bedrijven van NSVV’ers en zo ben ik er destijds in gerold. Ik heb zelfs wel eens op mijn verzoek  het ‘slechtste’ elftal van NSVV gesponsord. Daar was toen moeilijk een kledingsponsor voor te vinden en daarom vond ik het juist leuk om hen te sponsoren. Dus in principe heb ik weinig binding met NSVV, maar ik vind het mooi dat er betrokken mensen zijn die zo’n vereniging neer zetten, die plannen hebben en dat ook realiseren én ik zie dat de club belangrijk is voor de jongeren in het dorp.

Wat doet jouw bedrijf precies?
Wij zijn een dienstverlener op het gebied van installatietechniek van gebouwgebonden installaties. Onze core business is dat wij in grote kantoorgebouwen de technische installaties, zoals luchtbehandeling, verwarming, elektrotechniek, brandbeveiliging, airco’s etc. onderhouden en installeren. Eigenlijk doen we alles behalve sprinklerinstallaties en liften. We doen echter ook renovatie en revitalisering van commercieel vastgoed. Wij werken landelijk en hebben ook een vestiging in Amsterdam, dus zijn weinig zichtbaar in Numansdorp. De commerciële meerwaarde om iets te sponsoren is dus eigenlijk nul. Dat maakt mij dan wel weer extra trots… Wat is jullie grootste kracht? Dat we flexibel zijn en oplossingsgericht. Wij concurreren eigenlijk alleen met grote bedrijven en daardoor zijn we als relatief klein bedrijf sneller,  flexibeler en meer betrokken. Grote bedrijven hebben de neiging bezig te zijn met processen en wij zijn liever bezig met de klant. En het is een familiebedrijf toch? Ja, inmiddels wel een beetje. Ik ben in 1996 met dit bedrijf gestart, maar inmiddels werken ook mijn vader, broer, vriendin en zwager hier. Waar ben je het meest trots op? Op de mentaliteit van de mensen die hier werken. Dat we ons kunnen onderscheiden en dat we daardoor van toegevoegde waarde zijn voor de klant. Het mooiste is dat klanten blij zijn dat je er bent. Onze website is bijvoorbeeld al een tijdje ‘onder constructie’, maar toch hebben we veel werk door mond op mond reclame van onze grote klanten. Daar ben ik trots op!

Afgelopen jaar was sportief gezien niet echt succesvol. Als shirtsponsor van zowel het 1e als het 2e elftal, durf je je misschien wel te wagen aan een voorspelling voor komend seizoen. Wat verwacht je daarvan?
Eh, helemaal niks, want ik weet echt niet waar het over gaat. Voorspellingen zijn er voor mensen die er verstand van hebben. Ga je nu wel vaker komen? Ja, ik ga het zeker proberen en dan vooral voor de gezelligheid!
Bedankt Arie! Ook geïnspireerd om te gaan sponsoren door dit verhaal? Mail naar
[email protected].

Fiona Noordam – Voorzitter sponsorcommissie NSVV.