NSVV verliest onverwachts van Terneuzense Boys

Tegen het laag geklasseerde Terneuzense Boys kwam NSVV tweemaal slap uit de kleedkamer en kreeg tweemaal knullig een doelpunt tegen. NSVV heeft moeite met het benutten van kansen. De kansen kwamen er wel, maar het rendement was te laag. Net voor rust scoorde NSVV eindelijk de verdiende gelijkmaker. Terneuzense Boys ontving in de tweede helft weer direct een boost van NSVV met een makkelijk weggeven tegendoelpunt. Eerst waren er ook in de tweede helft weer de kansen voor NSVV die niet benut werden. Na totaal zes onbenutte kansen gaf NSVV het op en het laatste half uur ging de wedstrijd voor NSVV uit als een nachtkaars. De eindstand van 2 – 1 kwam niet meer in gevaar voor Terneuzense Boys.

De eerste helft begon direct dramatisch voor NSVV. Twee spelers van NSVV konden een bal aan het randje van het strafschopgebied wegschieten. Knullig liepen ze tegen elkaar aan en de bal kwam via hun bij toeval precies voor de voeten van Miroslav Peric van Terneuzense Boys. Laat dat nu net de topscoorder van deze competitie zijn. Hij wist ook raad met dit buitenkansje en bracht Terneuzense Boys op voorsprong. Eerste kans voor NSVV was voor Finn Langerak. In kluwen van spelers in het strafschopgebied lag de bal voor zijn voeten klaar om binnen te tikken. In plaats van uithalen ging hij naar de grond en dit leek hij niet voor zijn plezier te doen. De scheidsrechter wuifde de strafschop echter weg. Direct daarna mocht Jasper Huisman uithalen vanuit het hoekje van het strafschopgebied, maar zijn vizier stond niet afgesteld en zijn schot ging hard naast. Terneuzense Boys kreeg een hele grote kans op een tweede treffer toen Rick Gort alleen op de Numansdorpse keeper af mocht gaan. Tot opluchting van de Numansdorpse supporters ging zijn schot via de binnenkant van de paal weer terug in het veld. NSVV liet zich in deze fase ook niet onbetuigd. Kjetil Mol zette goed door en bracht de bal bij Peter Jan Cazander. Hij schoot de bal hard in de kruising, maar wonderwel redde Terneuzense Boys keeper Dominique Pijpelink de inzet van Peter Jan. Na deze kansenregen was er een matig tussenstuk. Het veld van Terneuzense Boys is een knollentuin en de bal maakt vaak onverwachte capriolen. Vlot combinatie spel is hierdoor niet mogelijk. Daarentegen kun je stilleggende ballen voor hetzelfde geld wel naar dezelfde kleur spelen. In deze periode lukte dit even niet meer. Net voor rust kwam er toch weer vuurwerk. Peter Jan Cazander gaf een mooi steekballetje op Finn Langerak en net binnen het strafschopgebied schoot Finn de bal schitterend hard in de kruising. De verdiende gelijkmaker stond op het scorebord.

In de laatste minuut was er nog een kans voor Miroslav Peric van Terneuzense Boys en Mitchel Louwerens van NSVV. NSVV-keeper Jarmo Hartgers moest gestrekt naar de hoek en had de bal klemvast. Mitchel Louwerens lobde de bal mooi over de keeper, maar ook over het doel. In de rust kon de balans door de Numansdorpse supporters opgemaakt worden. Naast de gelijke stand had NSVV met vier tegen twee meer goede kansen gehad. NSVV heeft veel kansen nodig om te scoren, maar als NSVV geconcentreerd blijft moet het ene punt toch in de tweede helft tot drie punten gepromoveerd kunnen worden volgens plan.

In de tweede helft kreeg Mitchel Louwerens van NSVV direct een goede kans. Via een een-tweetje met Peter Jan Cazander kreeg hij de bal net op het randje van de zestienmeterlijn terug en met links draaide hij de bal net naast de rechterkruising. NSVV stond nog even na te genieten toen Terneuzense Boys dwars door het linker verdedigingsblok van NSVV mocht combineren. Het Numansdopse centrum en rechterblok dacht hulp te kunnen bieden en linkerspits Ryleigh Doesburg van Terneuzense Boys werd geheel vrijgelaten. Terneuzen verlegde de bal naar dezelfde linkerspits en hij kon rustig binnen schuiven. NSVV liet Terneuzense Boys voor de tweede keer deze middag makkelijk op voorsprong komen. In eerste instantie ging NSVV niet bij de pakken neerzitten. Mitchel Louwerens brak over links goed door en Finn Langerak kwam voor zijn tegenstander en zijn inzet kon net gekeerd worden door de voeten van de Terneuzense Boys keeper. Een levensgrote kans was er nog voor Mitchel Louwerens. Vrij voor de keeper schoof Mitchel de bal net langs de verkeerde kant van de paal. De moed zakte NSVV in de schoenen. Er werden vier wissel ingebracht, maar de fut was eruit. Het laatste half uur creëerde NSVV geen enkele kans meer. Het totaal aantal onbenutte kansen bleef op zes staan en er kon met een nederlaag op zak aan de lange terugreis naar Numansdorp begonnen worden.

Na de wedstrijd bleek NSVV een positie gezakt te zijn op de ranglijst. Belangrijker is dat de voorsprong op plek 9 is geslonken van 7 naar 5 punten.  Met nog 5 wedstrijden te spelen moet NSVV wel bij de les blijven en zich weer eens gaan revancheren. Wat is er dan mooier om de streekderby tegen SHO volgende week thuis te mogen spelen. SHO komt vol vertrouwen met een driepunter tegen koploper XerxesDZB op zak richting Numansdorp. Laten we met zijn allen de Beijerlanders eens een Numansdorp poepie laten ruiken!

Klik hier voor de fotoreportage

Opstelling NSVV:
Jarmo Hartgers, Lars van der Heiden, Quinton Burk, Michael Ouwens (76e Dion van Kralingen), Kjetil Mol (76e Fabian Korbijn), Jerzy van Bergen (76e Wessel van Haren), Finn Langerak, Boyd van Andel,
Jasper Huisman (61e Sjoerd Hofstede), Peter Jan Cazander, Mitchel Louwerens

Ruststand: 1 – 1