7 november 2015 Smitshoek D2

Vandaag mochten we weer vroeg uit de veren om uit tegen Smitshoek te voetballen. We hadden ze al een keer in de bekerronde ontmoet en we wisten vooraf dat dit een taaie tegenstander is. De tactiek die afgelopen dinsdag erg goed uitpakte tegen hoofdklasser Nieuwenhoorn werkte vandaag toch anders tegen Smitshoek.
De eerste helft is een saaie vertoning met geen echte kansen en slordig voetbal van beide kanten. Toch is Smitshoek wat sterker omdat zij proberen ons onder druk te zetten in de opbouw. Toch hopen we dat een van onze uitvallen ons geluk brengt en we zo kunnen scoren. We geven tenslotte nagenoeg niets weg achterin.
De scheidsrechter neemt het in bescherming nemen van aanvallers wel erg letterlijk. De fysieke sterke spits maakt veel overtredingen en wordt er iedere keer voor beloond door een vrije trap mee te krijgen. Uit zo’n dubieuze vrije trap weet hij vervolgens zelf te scoren, 1-0.
Nu moeten we zelf ook aan de bak om hier geen onnodige nederlaag op te lopen en ook wij gaan de druk op hun achterhoede opvoeren. Dit levert ons daardoor een aantal grote kansen op, maar zoals het toonbeeld van de hele wedstrijd ons liet zien, ontbreekt ons ook daar de scherpte.
Zo was deze wedstrijd een typisch voorbeeld dat je niet van een scheidsrechter verliest maar eigenlijk door zelf na te laten om te scoren.